Vânzările de EV-uri Tesla în Europa au scăzut în februarie, în urma celor de la Volkswagen și ale mărcilor grupului BMW, precum și în spatele rivalilor din China, au arătat luni datele platformei de cercetare JATO Dynamics, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Marca lui Elon Musk se confruntă cu un test de loialitate în Europa după ce aliatul apropiat al președintelui american Donald Trump a susținut în mod deschis partidele de extremă dreapta de pe continent, inclusiv prin zeci de postări pe platforma sa X care promovează Alternative fur Deutschland din Germania.

Rolul lui Musk în politică, creșterea concurenței pe piața EV și eliminarea treptată a versiunii existente a celui mai bine vândut vehicul al său, Model Y, au afectat vânzările, a declarat într-un raport Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

„Mărcile precum Tesla, care au o gamă relativ limitată de modele, sunt deosebit de vulnerabile la scăderi ale înmatriculărilor atunci când întreprind o schimbare de model”, a declarat Munoz.

Înmatriculările de vehicule electrice pe baterii (BEV) ale Tesla pe 25 de piețe din Uniunea Europeană, Marea Britanie, Norvegia și Elveția au scăzut în medie cu 44% față de aceeași lună din 2024, la sub 16.000 de mașini vândute în februarie. Cota sa de piață în această lună a scăzut la 9,6%, cea mai scăzută valoare înregistrată în februarie în ultimii cinci ani.

Prin comparație, vânzările BEV ale Volkswagen au crescut cu 180%, la aproape 20.000 de mașini, în timp ce BMW și Mini, ambele din grupul BMW, au vândut împreună aproape 19.000 de BEV-uri în februarie, arată datele.

De asemenea, mărcile deținute de chinezi, combinate, au vândut mai multe mașini electrice decât Tesla, adică un total de 19.800 de unități, a declarat JATO Dynamics.

Vânzările BEV ale BYD și Polestar pe aceleași piețe au crescut cu 94% și, respectiv, 84%, la peste 4.000 și peste 2.000 de mașini. Xpeng a vândut peste 1.000 de mașini, iar Leapmotor aproape 900.

În schimb, vânzările de BEV la Volvo, deținută de Geely, și MG, deținută de SAIC, au scăzut cu 30% și, respectiv, 67%, arată datele.

Vânzările totale de automobile pe 25 de piețe din Uniunea Europeană, Marea Britanie, Norvegia și Elveția au scăzut cu 3% în februarie, la 0,97 milioane, în timp ce înmatriculările BEV au crescut cu 25%.