Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) vrea să cumpere 16 locomotive electrice noi, pentru stabilirea unui cost estimativ fiind lansată o consultare de piață. Achiziția ar urma să fie finanțată prin PNRR, pachetul material rulant care cuprinde 12 trenuri cu hidrogen și 16 locomotive noi. Viteza maximă a locomotivelor va fi de 200 km/h., numărul maxim de vagoane va fi 16 ( lungimea peroanelor permite în prezent doar 15 vagoane) iar mentenanța va fi asigurată pentru o durată de 15 ani cu posibilitatea de dublare a perioadei, după modelul contractului semnat pentru cele 20 de trenuri Alstom.
,,Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei locomotive electrice LE pe 4 osii, care să dispună de instalație ERTMS on-board, capabile să atingă viteza de 200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători (conform adresei comune a MTI-DGS si DGOIT nr.11181/22.03.2022- privitoare la viteza pe care trebuie sa o asigure MR ce se va achizitiona de ARF prin PNRR) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani. Prețul va fi compus din: – prețul de achiziție a unei unei locomotive electrice LE pe 4 osii, care să dispună de instalație ERTMS on-board, capabile să atingă viteza de 200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători , exprimat în lei/ramă; – prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani.” anunțul ARF pentru consultarea pieței
Durata de viață va fi de 30 de ani cu un parcurs de 160 000 kilometri/an : ,,FIABILITATE ȘI MENTENANȚĂ
-Durata de viață a L.E. este de 30 de ani.
-Numărul maxim de defectări pentru fiecare L.E la un parcurs de 100 000 km/categorie, impus. Pentru defectări de categoria semnificativ = 5, categoria major = 20, categoria minor = 30.
-Parcursul estimat anual: 160.000 km, cu o perioadă medie de utilizare zilnică de 14h și cel puțin 358 zile utilizare pe an;
-Coeficientul de disponibilitate: min. 98% în timpul perioadei contractuale de
garanție.
După semnarea contractului pentru primele 20 de trenuri noi, ARF a lansat anunțuri de consultare a pieței pentru achiziția a 40 de trenuri noi : 20 unități cu hidrogen de scurt și lung parcurs și alte 20 de trenuri cu baterii.