Mazda își extinde gama de modele în Europa și în întreaga lume începând cu 2022, cu modelele crossover CX-60 și CX-80 în Europa în următorii doi ani, care vor fi disponibile și ca plug-in hibrizi. De asemenea, SUV-ul electric MX-30 va primi o nouă variantă de propulsie.
În paralel cu modelele europene CX-60 și CX-80, Mazda spune că introduce noile modele CX-70 și CX-90 în SUA și în alte piețe non-europene, care se bazează pe aceeași platformă, au lățime mai mare a vehiculului și vor primi, de asemenea, opțiuni PHEV.
Se spune că noul sistem de propulsie PHEV este un patru cilindri în linie combinat cu un motor electric. Mazda nu oferă încă informații mai detaliate despre hibridul plug-in, cum ar fi aspectul exact al unității, datele de performanță, dimensiunea bateriei sau sistemul de încărcare. Șase noi linii cu hibridizare de 48 de volți vor fi, de asemenea, oferite în ambele modele – atât pe benzină, cât și pe motorină.
Mazda nu a dezvăluit încă dimensiunea exactă a celor două crossovere. Cu toate acestea, este de așteptat ca CX-60 să fie de cinci locuri cu două rânduri de scaune, în timp ce CX-80 va deveni un șapte locuri cu un al treilea rând de scaune – ceva similar se va aplica probabil CX-70 și CX-90. În SUA și America de Nord, Mazda intenționează, de asemenea, să lanseze un alt CX-50 bazat pe familiara platformă „mică” – cum ar fi MX-30.
Mazda nu vorbește oficial despre un range extender, dar numește sistemul un „nou tip de plug-in hybrid”. Roțile vor fi întotdeauna acționate electric, pe distanțe mari, motorul rotativ va acționa un generator pentru alimentarea la bord. Cu toate acestea, nu există încă date noi despre autonomie, consum și preț.
Următoarele modele electrice, de lângă MX-30, bazate pe o nouă platformă de mașini electrice să apară „din 2025”.