McDonald’s se apropie tot mai mult de un viitor în care casierii umani nu sunt necesari, scrie Bloomberg. Cel mai mare lanț de hamburgeri din lume lansează un nou format în Statele Unite, cu stații digitale de comandă care pot accepta numerar și pot da rest, permițând majorității clienților să evite complet casa de marcat, potrivit unor persoane familiarizate cu noua opțiune de design.
În timp ce majoritatea locațiilor McDonald’s au deja chioșcuri de comandă, în prezent majoritatea clienților care nu plătesc cu cardul trebuie să se stea la încă o coadă pentru a-și finaliza tranzacțiile cu ajutorul unui angajat.
Lucrătorii umani nu vor dispărea. Dar noul model – care se aplică doar în câteva restaurante – va reduce și mai mult dependența restaurantelor de casieri, care pot fi redistribuiți către alte sarcini, cum ar fi aducerea mâncării clienților care solicită servirea la masă sau pentru cei care au comandat online și doar vin să o ridice din restaurant.
Potrivit McDonald’s, care a confirmat noua opțiune de design, ecranele din spatele tejghelei care, în mod normal, afișează meniul complet vor evidenția în schimb anumite produse și vor încuraja clienții să comande la chioșc sau prin intermediul aplicației mobile. Clienții care preferă să comande la tejghea o pot face în continuare, iar meniurile tipărite complete vor fi disponibile la cerere.
„Aceste schimbări permit francizaților să satisfacă dorința crescută a clienților noștri pentru opțiuni digitale, îmbunătățind în același timp viteza și precizia”, a declarat compania.
Pentru moment, schimbarea este opțională pentru francizați, care dețin și administrează independent aproximativ 95% din restaurantele McDonald’s din SUA. Compania a declarat că nu are un calendar pentru o lansare mai largă.
Mișcarea este cel mai recent semn al modului în care comenzile mobile remodelează peisajul fast-food din SUA.
După ce au crescut vertiginos în timpul pandemiei, comenzile efectuate prin intermediul aplicației, serviciilor de livrări sau de la chioșcuri au reprezentat mai mult de 40% din vânzările McDonald’s pe principalele piețe în al treilea trimestru al anului trecut.
Chioșcurile digitale pot accelera comenzile, reducând timpul în care lucrătorii așteaptă ca un client să facă o alegere, în timp ce utilizatorii aplicațiilor, care primesc puncte ce pot fi răscumpărate pentru mâncare gratuită, tind să viziteze mai des și să comande mai multe suplimente, precum cartofii prăjiți.