Marile organizații de business și federații patronale din România au avut miercuri o întâlnire cu candidatul la alegerile prezidențiale Elena Lasconi și reprezentanții lor au transmis, la finalul discuției, că România este o țară europeană iar înapoi nu trebuie să mai meargă.
Elena Lasconi a declarat că își dorește o Românie în care oamenii să câștige mai muți bani și locuri de muncă bine plătite și pentru asta calea este Vest.
„Vedem deja că economia începe să se clatine puțin după rezultatul din primul tur al alegerilor prezidențiale. Eu îmi doresc o Românie în care oamenii să câștige mai mulți bani și în care să se creeze mai multe locuri de muncă bine plătite, o economie prosperă și pentru asta calea este Vest”, a spus Lasconi.
Dan Șucu, președintele Confederației Patronale Concordia, a declarat că el și generația sa și-au trăit copilăria și tinerețea „într-o Românie săracă, întunecată, înfrigurată, sub umbrela Rusiei”. „Nu-mi doresc pentru copiii și pentru nepoții mei același lucru”, a spus el.
„Trăiesc într-o Românie europeană, suverană, independentă, apărată de cea mai importantă alianță militară a lumii. Nu văd de ce aș schimba lucrul acesta. Dacă îmi spunea cineva acum 15 ani că, economic, România va zbura peste Ungaria sau peste Grecia, că vom ajunge la 80% din media PIB-ului european, i-aș fi spus că glumește. Dar asta este realitatea în clipa de față. Ca și confederație patronală, avem desigur păreri diferite de majoritatea politicienilor. Noi suntem concentrați pe ideea de productivitate, de randament, de eficiență. De partea celelaltă de cele mai multe ori se discută despre birocrație și despre cheltuirea irațională a banului public. Știm și luptăm să putem să facem o echipă, să putem face lucrurile mai bine. Dar una este să fim în dezacord și alta este să ne gândim că putem să mergem înapoi într-o lume care nu mai este a noastră. România este o țară europeană, înapoi nu mai mergem”, a declarat Dan Șucu, președinte al Concordia și fondator al Mobexpert. Confederația Patronală Concordia reunește peste 2.500 de companii active în România cu capital românesc și străin din 17 industrii. Mobexpert este principalul retailer de bricolaj cu capital românesc.
Mihai Marcu, CEO al companiei de servicii medicale Medlife și reprezentant al organizației de business Romanian Business Leaders, a declarat că România are nevoie de drumul spre Vest și de banii europeni.
„Ca și Dan (Șucu, n.r.), și eu am copilărit în statul totalitar unipartidic și ne uitam la Rusia cu frică. Astăzi vedeți aici un număr de antreprenori ai României, oameni care plătesc taxe, care creează joburi, care vor să investească în continuare în România, care vor să construiască împreună cu partenerii politici – oricare ar fi ei -, dar care se uită cu atenție spre Vest. În Romanian Business Leaders, organizație pe care o reprezint astăzi, sunt și sute de antreprenori mici. Acești antreprenori au credite, au mici întreprinderi, au mici unități de producție și sunt poate cei mai supuși vântului și mișcărilor piețelor. Este foarte important să avem bani europeni. Astăzi în timp ce vorbim se construiesc zeci și sute de kilometri de autostrăzi cu bani europeni. Zilele trecute am aflat că copiii noștri o să meargă în străinătate fără să stea la cozi la vamă sau pe aeroporturi, că vom pleca fără vize în SUA. Această circulație este o mișcare importantă pentru tineri, pentru antreprenori tineri, pentru business-ul românesc. Avem nevoie de acest drum spre Vest. În ceea ce privește mersul bun al economiei, sigur că s-au făcut greșeli și avem un deficit important. Dar asta se poate discuta, se poate mitiga și cred că, împreună cu partenerii politici, putem găsi soluții pentru a reduce aceste deficite. Este important însă să avem parteneri și să avem un singur drum: cel spre Vestul Europei”, a declarat Mihai Marcu.
Mihai Marcu a fost întrebat cum vede o intenție a contracandidatului Călin Georgescu de naționalizare a pensiilor private.
„România, care este o țară suverană și care apără dreptul de proprietate prin Constituție – deci care nu poate fi oricum modificat de orice persoană din stat – garantează pensionarilor români care au aceste sume puse deoparte că sunt banii lor. Deci acești bani sunt ai pensionarilor, acești bani nu sunt ai unei companii sau nu sunt ai celor care gestionează aceste pensii. Ei investesc banii pensionarilor și încearcă să facă profit cu ajutorul lor, astfel încât acești contribuitori să aibă o pensie mai mare când ajung pensionari”, a declarat Mihai Marcu. El a menționat că Statele Unite au un PIB de peste 30.000 de miliarde de dolari, dar în fondurile private de pensii americane, sumele sunt de circa 60.000 de miliarde de dolari, adică dublul PIB-ului, iar aceste fonduri de pensii funcționează într-un mod asemănător Pilonului 2 de pensii din România.
Dan Șucu a declarat că la întâlnire au participat companii antreprenoriale, reprezentate de oameni care au pornit de la zero, care în decursul vieții lor au realizat ceva și care încearcă să își apere munca de o viață. El a mai spus că nicio firmă românească serioasă nu a cerut sau nu va cere vreodată eliminarea competiției, pentru că acest lucru nu este benefic pentru clienți și pentru societatea românească.
„Companiile pe care le vedeți aici sunt companii antreprenoriale, sunt oameni care au pornit de la zero și care în decursul vieții lor au realizat ceva. Normal că suntem aici ca să ne apărăm munca de o viață. Nu a existat o solicitare vreodată a unei firme românești serioase de eliminare a competitorilor străini de pe piață. Nu asta e ideea. Sigur că mi-ar conveni ca firma mea să rămână singură pe piață, toți ceilalți să dispară. Dar clientului meu i-ar fi în avantaj așa ceva? Ar fi în avantaj pentru societatea românească să nu aibă competiție? În niciun caz. Nu s-a solicitat niciodată așa ceva, nu am solicitat și nu vom solicita niciodată ca cineva administrativ să elimine competiția din piață”, a declarat Șucu.
Antreprenorul Dan Șucu a mai declarat miercuri că estimează că cheltuielile cu campania lui Călin Georgescu depășesc 50 de milioane de euro.
„Dacă vorbim despre sprijinul financiar pentru finanțarea unei campanii, eu, personal, ca om de afaceri și majoritatea celor care sunt aici prezenți, noi lucrăm cu sute de mii de clienți. Noi ne străduim ca mesajul nostru comercial să ajungă cât mai eficient posibil și cât mai puțin alterat către sute de mii de oameni. Cam ceea ce se întâmplă și în zona politică, până la urmă. Noi cunoaștem costurile normale de transmitere a peste 100 de milioane de postări într-o zi. Noi estimăm că ce s-a cheltuit până acum depășește 50 de milioane de euro. Sunt zile în care, după calculele noastre, se cheltuie peste 3 milioane de euro, doar pentru postări. Este netransparent. Înainte de a vota, eu personal mi-aș dori să cunosc cine investește toate sumele acestea”, a declarat el.
Omul de afaceri a subliniat că aceste cheltuieli sunt „uriașe și netransparente” și a cerut autorităților să clarifice sursele de finanțare, avertizând că publicul ar trebui să știe cine se află în spatele unor astfel de sume înainte de a vota. „Altfel, rămânem la părerea că pot să existe oameni extrem de controversați care sunt în spatele acestor sume de bani”, a spus el.
Felix Pătrășcanu, unul dintre fondatorii companiei de curierat FAN Courier, liderul serviciilor de curierat din România, a declarat că angajații companiei sale „trebuie să vadă parcursul european și euroatlantic al României”.
„Am plecat pe un drum, am construit pe acest drum peste 20 de ani de business. Am făcut-o împreună cu angajații. A întoarce la 180 de grade drumul acesta este peste puterea noastră de a înțelege. Am construit și vedem roadele acestui drum. Vedem cum trăim în momentul acesta, libertățile pe care le avem și nu vreau sub nicio formă să le pierdem. Mai mult decât să câștig ceva în momentul de față este să nu îmi pierd libertățile pe care noi le avem în momentul de față. Asta este ceea ce transmitem angajaților noștri”, a declarat Pătrășcanu.