Constructorul german de automobile premium Mercedes-Benz Group AG a anunţat joi că se aşteaptă la o scădere a randamentelor sale în acest an, în condiţiile în care se va confrunta cu o încetinire a economiei şi o diminuare a cererii pentru vehicule electrice, transmite Bloomberg, conform Agerpres.
Mercedes-Benz a raportat joi o rentabilitate ajustată a vânzărilor de 12,6% pentru divizia sa auto în 2023, în linie cu estimările analiştilor. Însă, pentru 2024, Mercedes se aşteaptă ca rentabilitatea diviziei sale auto să coboare până la 10%, pe fondul revizuirii estimărilor referitoare la vânzările de automobile electrice.
Chiar dacă se aşteaptă la randamente mai mici în acest an, Mercedes a anunţat joi un program de răscumpărări de acţiuni în valoare de trei miliarde de euro, graţie unui flux de numerar peste aşteptări.
Constructorul german intenţionează să vândă mai multe automobile din segmentul superior, precum S-Class, pentru a stimula profiturile şi a finanţa tranziţia costisitoare la vehiculele pe baterie.
“Situaţia economică şi pieţele auto continuă să fie caracterizate de un grad excepţional de incertitudine. Noi perturbări pe lanţurile de aprovizionare şi, în special, disponibilitatea de componente vitale, rămân un factor de risc semnificativ”, a avertizat joi Mercedes.
În pofida revizuirii, Mercedes-Benz, primul din cei trei mari constructori germani care publică rezultatele pe 2023, ar urma să aibă cele mai mari marje de profit, în parte şi graţie strategiei sale de a transfera costurile mai mari pe seama clienţilor.
Ponderea vehiculelor electrice pe baterie şi a vehiculelor hibride de tip plug-in ar urma să rămână blocată undeva între 19% şi 21% din vânzările Mercedes în acest an. Constructorul german şi-a revizuit, în jos, previziunile pe termen mediu pentru această tehnologie şi acum se aşteaptă ca vehiculele electrice să reprezinte 50% din vânzări abia în a doua jumătate a acestui deceniu, mai degrabă decât în 2025, cum estima anterior.