Presa de stat rusă nu va mai avea voie să facă reclame sau să își monetizeze în alt mod conținutul pe nicio platformă deținută de Meta, părintele Facebook și Instagram, a anunțat compania vineri seară, scrie CNN.
Devon Kearns, un purtător de cuvânt al Meta, a clarificat pentru CNN că politica se aplică nu doar Facebook, ci și Instagram.
Sâmbătă, Meta a publicat un comunicat pe blog în care subliniază pașii pe care i-a luat pentru a menține ucrainenii în siguranță. Compania a spus că a permis utilizatorilor ucraineni posibilitatea de a-și „bloca” profilurile Facebook, împiedicând străinii să poată descărca fotografia de profil a unei persoane sau să vadă postările persoanei respective. Compania a mai spus că restricționează capacitatea de a căuta prin lista de prieteni a unui utilizator.
Pe Instagram, utilizatorilor ucraineni li se afișează notificări care le reamintesc că își pot face profilurile private, iar unora li se reamintește posibilitatea de a activa autentificarea în doi factori și alte măsuri de securitate.
Meta a adăugat că și-a extins eforturile regionale independente de verificare a faptelor și „lucrează pentru a oferi sprijin financiar suplimentar partenerilor ucraineni în acest sens”.