Meta Platforms a redus preţurile căştilor sale de realitate virtuală, în speranţa de a stimula cererea pentru dispozitivele sale VR, deoarece aşteptările sale îndrăzneţe legate de metavers nu s-au concretizat, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Meta Quest Pro va fi vândut la preţul de 999 de dolari, în scădere faţă de preţul de lansare de 1.499 de dolari, iar versiunea Quest 2 de 256 GB la 429 de dolari, în scădere de la 499 de dolari, a declarat vineri directorul general Mark Zuckerberg, într-o transmisie pe platforma sa de socializare Instagram.
Compania a menţionat vânzările mai scăzute ale Quest 2 ca motivul aflat în spatele unei scăderi cu 17% a veniturilor în trimestrul patru la unitatea sa Reality Labs, care include oferte legate de VR.
Divizia a pierdut 13,7 miliarde de dolari anul trecut şi peste 10 miliarde de dolari în 2021.
Meta se confruntă cu presiunile investitorilor pentru că a direcționat mulți bani în metavers, care nu a obţinut beneficiile aşteptate.
La sfârşitul anului trecut, compania a lansat Quest Pro, descriind dispozitivul drept cea mai avansată cască VR.
Quest Pro, cu camerele sale orientate spre exterior care captează fluxul live 3D al mediului fizic şi permit noutăţi precum capacitatea de a proiecta imagini virtuale pe un perete din lumea reală, a fost destinat designerilor, arhitecţilor şi altor profesionişti creativi.
Meta şi-a revizuit în ultimul timp poziţia cu privire la metavers şi se concentrează pe economisirea costurilor.
Compania a numit anul 2023 ”Anul eficienţei” şi a proiectat reduceri de miliarde din cheltuielile sale pentru acest an.
În timp ce căştile VR au adăugat capabilităţi mai avansate în ultimul timp, adoptarea lor în afara comunităţii de jocuri a fost lentă.
Luna trecută, Tencent, cel mai mare editor de jocuri video din lume, a abandonat planurile de a se aventura în hardware-ul VR, în timp ce a purtat discuţii pentru a distribui linia de produse Meta Quest în China.