Metroul din Cluj a pornit pe șine înaintea avizelor, scrie Actualdecluj.ro: nu are operator care să facă exproprierile, nici avizul final de urbanism pentru traseu.
Comisia de urbanism din cadrul Consiliului Județean a avizat, din nou, de principiu, Planul Urbanistic Zonal pentru metroul din Cluj, document prin care traseul magistralei de peste 21 kilometri se fixează din comuna Florești până în Cluj-Napoca, în zona IRA/Soporului. Avizul scris nu se poate emite în format fizic, deoarece nu există aprobată hotărârea de guvern cu imobilele de pe traseu care urmează să fie expropriate, a arătat arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță.
Șeful de proiect al metroului, Ionel Oprea, a arătat că demersurile la Guvern s-au făcut încă din luna ianuarie, însă că estimează că ele vor mai dura câteva luni bune, mai ales că este nevoie și de modificarea legii. Aceasta deoarece, momentan, în România există un singur operator de metrou – Metrorex – și doar el poate face legal respectivele exproprieri.
Primăria din Cluj a lansat deja o licitație de peste 1,3 miliarde lei pentru proiectarea și execuție metroului clujean, aflată în prezent în faza de depunere a ofertelor.
Mai multe AICI