Metroul din PNRR este foarte aproape de ratarea primului jalon pe care l-a asumat România : semnarea a 50 % din contractele de lucrări până la sfârșitul acestui an, arată fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Reacția lui Drulă vine după ce luni, primarul Emil Boc a anunțat suspendarea licitației pe motiv că valoarea inițială, de 1,3 miliarde euro nu mai corespunde costurilor actuale, deși indicatorii au fost aprobați pe 28 decembrie 2021 în plină criză a prețurilor la materialele de construcții. Al doilea proiect de metrou finanțat prin PNRR, prelungirea Magistralei M 4 Gara de Nord -Filaret din București este și mai întârziat, fără licitație de proiectare și execuție lansată, ba chiar cu ,,planul B ” de a transfera finanțarea de 300 de milioane de euro pentru reparații rapide pe Calea Ferată (detalii aici).
În acest context, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spune că România riscă să piardă banii din PNRR pentru cele două proiecte de metrou (n.r termenul pentru decontarea prin PNRR este august 2026) și îi acuză pe primarul Clujului Emil Boc și pe ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu de incompetență :
,,4 pași simpli ca să înțelegi cât de incompetenți la infrastructură sunt Boc și Grindeanu