Michelin mută producția de anvelope pentru camioane din Polonia în România UPDATE

michelin foto Foto: Michelin, Facebook

Producătorul de anvelope Michelin a anunțat că intenționează să închidă fabrica de anvelope pentru camioane din Olsztyn, într-o mișcare care a stârnit îngrijorare în întreaga Polonie, și va muta producția în România, scrie polanddaily24.

  • UPDATE Simona Lupică, PR Manager Michelin Central Europe & Central Asia, a declarat, luni, pentru Agerpres, că fabrica Michelin din Olsztyn trece printr-o transformare tehnologică pentru a răspunde mai bine tendinţelor pieţei de anvelope pentru camioane şi autoturisme, investiţiile fiind dedicate modernizării unităţii de producţie a anvelopelor pentru autoturisme şi camionete, pentru a permite înlocuirea unei părţi a liniei de producţie curente cu tehnologie actualizată. „În plus, Michelin a decis să închidă treptat activitatea de producţie a anvelopelor pentru camioane în fabrica din Olsztyn, pană la sfârşitul lunii decembrie 2024. Fabricile din Aranda (Spania n.r.), Alessandria (Italia n.r.) şi Zalău îşi vor utiliza capacitatea disponibilă şi vor răspunde cerinţelor pieţei. Aceste transferuri vor permite echilibrarea capacităţii de producţie a anvelopelor pentru camioane în fabricile din Europa, care vor putea produce volumele necesare pieţei în anii următori”, a precizat Simona Lupică.

Știrea inițială

În prezent, 430 de persoane lucrează în fabrica din Olsztyn, Polonia, la producția de anvelope pentru camioane. Michelin este un angajator cheie în regiunea Warmia și Mazury din Polonia.

Rapoartele au fost confirmate de purtătorul de cuvânt al companiei. Michelin Polska va întrerupe producția de anvelope pentru camioane la fabrica din Olsztyn la sfârșitul acestui an, dar nu va concedia persoanele care lucrează în fabrică – a declarat Piotr Staszałek, purtătorul de cuvânt al Michelin Polska, într-un interviu acordat PAP.

Motivul ar fi costurile ridicate de producție din Polonia.

Staszałek a comentat închiderea, atribuind această schimbare în parte concurenței din partea importurilor de anvelope mai ieftine din Orientul Îndepărtat. Acesta a precizat că piața anvelopelor pentru camioane a devenit din ce în ce mai dificilă, determinând compania să caute soluții de producție mai viabile din punct de vedere economic.

Surse locale a afirmat că linia de producție de anvelope pentru camioane va fi relocată în România, unde costurile de producție sunt, probabil, mai mici.

Publicația locală de știri Olsztyn.com.pl a relatat că se așteaptă ca angajații afectați de închidere să fie transferați în alte departamente din cadrul Michelin Polonia sau să primească pachete de compensații satisfăcătoare. Cu toate acestea, detaliile exacte ale acestor aranjamente rămân în discuție, iar comunicatele oficiale sugerează că departamentul de anvelope își va înceta activitatea până la sfârșitul anului 2024.

Gigantul francez din industria auto deține mai multe fabrici în Olsztyn – Fabrica de anvelope pentru pasageri și comerciale, Fabrica de anvelope agricole, Fabrica de produse semifinite, Fabrica de matrițe, Fabrica de cordoane și Grupul de servicii.

Închiderea planificată a fabricii de anvelope pentru camioane a Michelin a stârnit un semnal de alarmă pentru polonezi nu numai din cauza pierderilor imediate de locuri de muncă, ci și din cauza impactului potențial pe termen lung asupra economiei regionale. Fabrica din Olsztyn, care are în prezent aproximativ 5 000 de angajați, este una dintre cele mai mari din zonă.

Conform presei poloneze, această decizie se adaugă la o serie de schimbări industriale care au determinat diverse companii multinaționale să-și reducă amprenta de producție în Polonia. În ultimele săptămâni, publicul polonez a fost lovit de știri continue despre concedieri și închideri de fabrici. Această închidere face parte dintr-o tendință mai largă în care corporațiile multinaționale, inclusiv FCA Powertrain, Levi Strauss, Nokia și TE Connectivity, au anunțat reduceri de personal în Polonia. Producătorul suedez de încălzitoare electrice Backer OBR, a anunțat că va reduce până la 30 la sută dintre angajați, la începutul lunii aprilie. Astfel de mișcări au afectat mii de persoane și au fost resimțite în diverse sectoare, chiar și în IT – un sector considerat anterior ca fiind robust și dinamic.

În România, Michelin și-a început activitatea în august 2001 și are în prezent aproximativ 4.000 de angajați, trei uzine – două la Zalău și una la Florești – și o rețea comercială.

Începând cu anul 2005, România a devenit centru regional pentru operațiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croația, Bosnia, Macedonia, Muntenegru și Serbia.

Foto: Michelin, Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *