Ministerul Antreprenoriatului și Turismului vrea să achiziţioneze servicii pentru strategia de publicitate în online prin influenceri pentru a avea vizbilitatea atât în țară cât și în străinătate. Acțiunea urmează să fie derulată în perioada septembrie-octombrie a acestui an și vizează micro-influenceri (sub 100.000 de urmăritori), macro-influenceri (între 100.000 și 1 milion de urmăritori) și mega-influenceri (peste 1 milion de urmăritori).
„Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) realizează o consultare de piață, în vederea derulării ulterioare a unei achiziții de servicii pentru strategia de publicitate în online prin influenceri, cu scopul creșterii nivelului de conștientizare a turiștilor străini și interni cu privire la România ca destinație atrativă, potrivită pentru city-break”, se arată în comunicatul instituției.
Potrivit ministerului, principalul obiectiv stabilit pentru publicitatea online, realizată de influenceri, se referă la promovarea excursiilor de tip city-break, astfel încât persoanele care accesează rețelele sociale să se transforme, în final, în vizitatori ai țării noastre. Vor fi valorificate, totodată, evenimentele organizate în România (turismul de distracție), precum și experiențele enogastronomice.
Propunerile transmise în urma publicării anunțului pe SEAP trebuie să cuprindă informații relevante referitoare la derularea strategiei, nominalizări de influenceri atât din România, cât și din Europa (două piețe: UK și Germania), pentru fiecare categorie indicată și al căror profil să se potrivească întregii campanii, precum și alte date referitoare la criteriile de evaluare și costuri.
Ministerul spune că acțiunea face parte din campania integrată de promovare a destinației turistice România, care va fi derulată în cursul acestui an de MAT, în parteneriat cu Consiliul de Brand Turistic Național, conform planului agreat.
Potrivit ministerului, prestatorul de servicii selectat va oferi detalii tehnice, juridice și economice cu privire la următoarele aspecte:
1. nominalizare influenceri din România și Europa (2 piețe: UK și Germania) al căror profil se potrivesc criteriile campaniei menționate mai sus
2. propuneri pentru derularea stategiei (de la identificarea influencerilor în țară și străinătate, propunere de minimun de follower/influencer, detalii privind derularea campaniei etc)
3. criterii de evaluarea a campaniei de publicitate online prin influenceri (vizualizare numărul total de acțiuni / rate, aprecieri, comentarii, vizionări, afișări unice, acoperire generală și rata de implicare a conținutului cu cele mai bune performanțe)
4. evaluarea costurilor serviciilor de publicitate online prin influenceri
5. modalități de plată a serviciilor realizate
6. răspunderea juridică a influencerului dacă nu respectă solicitările autorității contractante.
Care vor fi criteriile după identificarea unui incluencer potrivit:
- după relevanță – dacă un influencer lucrează în nișa brandului/domeniul pe care dorim să-l promovăm
- după audiență -influencerul este un creator de conținut care și-a crescut o comunitate considerabilă (poate să însemne milioane de fani pe Facebook, sau sute de mii de abonați pe YouTube, dar poate să însemne și zeci de mii de vizualizări pe un blog de nișă)
- după nișă – statisticile spun că utilizatorii de internet au încredere în specialiști și experți (un influencer expert într-o nișă foarte clară, dar care să aibă și o audiență mare)
- după implicarea comunității – înseamnă un influencer relevant, cu o audiență mare într-o nișă potrivită, respectiv despre implicarea oamenilor din respectiva audiență (degeaba are audiența bună dacă lumea nu interacționează cu influencerul și/sau nu se implică în discuții)
- după vizibilitate – un influencer poate avea vizibilitate mare, dar cu reacții puține – asta înseamnă că implicarea comunității este slabă sau un alt influencer poate avea reacții foarte bune pe un anumit conținut, dar vizibilitate mică în general
- după consecvență – frecvență mare de publicare a conținutului online
- după autenticitate – autenticitate a modului de exprimare
- după platformă – sunt influenceri tari pe YouTube care nu au niciun rezultat pe Facebook, sunt bloggeri tari care nu au cont Instagram, sunt grupuri pe Facebook care nu au niciun alt canal de distribuție/comunicare etc
- după creativitate – e foarte important ca influencerul să fie creativ și proactiv cu produsul de conținut.