Sistemul MySMIS, prin care potenţialii beneficiari din România pot depune proiecte pe fonduri europene, a fost simplificat, a anunțat Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Demersurile de îmbunătățire a sistemului au început în urmă cu câteva luni, a menționat ministrul Cristian Ghinea, într-o postare pe Facebook. În acest scop, a fost înființată din nou „Comisia de Tăiat Hârtii” în Minister și s-a lansat un chestionar public pentru a afla care sunt cele mai problematice detalii și ce propuneri au utilizatorii. Echipa MIPE care s-a ocupat de acest proiect a fost coordonată de secretarul de stat Catalina Badoiu.
De acum, CV-urile si alte documente legate de CV se pot încărca direct, fără să mai fie completate manual în sistem și a fost eliminată cerința semnăturii olografe de pe CV și a ștampilei „CONFORM CU ORIGINALUL”, fiind necesară doar semnarea electronică a documentelor. De asemenea, a fost actualizat nomenclatorul de coduri COR (Clasificarea Ocupațiilor din România), iar lista din care beneficiarul selectează un apel este acum mai bine organizată și apelul poate fi găsit imediat, susține ministrul.
Pentru fiecare apel și program sunt disponibile la un click distanță statistici și alte informații, iar utilizatorii au acum o secțiune de asistență, cu legături către Manuale MySMIS, Asistență/Helpdesk.
De asemenea, au fost introduse informații despre nivelul de concurență în cadrul unui apel – câte schițe și câte proiecte au fost depuse și a fost redus cu două treimi timpul necesar pentru accesarea editării liniilor bugetare. Încărcarea multiplă a fișierelor: cea mai cerută funcționalitate din formularul de feedback, a devenit funcțională în modulul Comunicare. Au fost introduse filtre relevante pentru căutările din Modulul Achiziții precum: codul SMIS asociat, tipul contractului sau CPV. Dosarele de achiziții pot fi sortate după toate elementele din capul de tabel.
Alte îmbunătățiri sunt încă în lucru, susțin reprezentanții ministerului.