Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a avut un rol exclusiv în semnarea contractului de finanţare pentru modernizarea Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu, iar responsabilitatea, în ceea ce priveşte relaţia contractuală cu executantul lucrărilor, revine în întregime Aeroportului, precizează instituţia în urma unei investigaţii publicate marţi, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Având în vedere informaţiile vehiculate în spaţiul public, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) face următoarele precizări: MTI a avut un rol exclusiv în semnarea contractului de finanţare, contract care a fost semnat de către directorul general Felix Ardelean (conducătorul structurii care gestionează fondurile europene) şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, în calitate de reprezentanţi ai ministerului. Nu a existat în niciun moment o legătură directă între contractul de finanţare semnat de către MTI şi contractul de execuţie semnat de reprezentanţii Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu. MTI a asigurat doar finanţarea. Derularea procedurii de achiziţie publică şi semnarea contractului de lucrări au intrat exclusiv în atribuţiile autorităţii contractante, respectiv Aeroportul. Responsabilitatea în ceea ce priveşte relaţia contractuală cu executantul lucrărilor revine în întregime Aeroportului, în calitate de autoritate contractantă. Orice discuţie privind derularea contractului de execuţie priveşte această autoritate şi asocierea de firme contractante”, se arată în comunicatul MTI.

De asemenea, instituţia precizează că aeroportul are obligaţia legală de a verifica dacă documentele prezentate în cadrul procedurii sunt complete şi conforme.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

“Nu intră în atribuţiile experţilor în achiziţii de la nivelul Aeroportului să efectueze cercetări de fond privind veridicitatea absolută a conţinutului documentelor, dacă acestea au aparenţă de legalitate. Sesizarea referitoare la posibile nereguli a fost transmisă chiar de către reprezentanţii Aeroportului, cei care au semnat contractul de execuţie, ceea ce demonstrează reacţia responsabilă a autorităţii contractante în faţa unor posibile suspiciuni. În baza procedurilor legale în curs, inclusiv a unor acţiuni în instanţă, dacă se constată prejudicii aduse autorităţii contractante, există mecanisme legale de recuperare a acestora”, se menţionează în comunicat.

MTI reaminteşte că firmele participante la procedurile de achiziţie publică au obligaţia legală de a depune declaraţii pe proprie răspundere privind veridicitatea documentelor şi conformitatea acestora cu legislaţia în vigoare. În caz de nerespectare a prevederilor legale, răspunderea aparţine în totalitate operatorilor economici, care pot fi traşi la răspundere civilă sau penală, în funcţie de gravitatea faptelor constatate.

Potrivit unei investigaţii Snoop.ro, o firmă din Turcia este cercetată pentru falsificarea unor documente care i-au permis să câştige contractul de modernizare a Aeroportului Kogălniceanu, începută în mai 2023. Finanţarea a fost semnată de ministrul Transporturilor de la acea dată, Sorin Grindeanu, iar execuţia, de reprezentanţii aeroportului şi de o asociere de firme din România şi Turcia. Cazul a ajuns la Parchetul European, condus de Laura Codruţa Kovesi.