Ministrul Agriculturii Florin Barbu a anunțat joi că va avea săptămâna viitoare întâlniri cu toți retailerii pe tema produselor românești pe rafturile supermarketurilor, în contextul în care producătorul magiunului de Topoloveni a afirmat că a fost scos de pe raft de Metro, iar un producător de înghețată din Teleorman spune că nu îi este permis accesul la rafturile hypermarketurilor.
Update 17.35: Compania Metro susține că nu a primit niciun document legat de o posibilă acțiune în judecată. Bibiana Stanciulov, fondatoarea și proprietara Sonimpex Topoloveni, a declarat, pentru HotNews, că acțiunea a fost înregistrată pe rolul Tribunalului București. „Până în prezent nu am primit citație de la Tribunalul București – secția a IV-a civilă (…)”, a declarat Stanciulov, pentru HotNews.
Reacția Metro:
„METRO Cash & Carry România promovează relații de afaceri corecte și etice cu toți partenerii săi contractuali, fără a exclude nicio categorie de producători și furnizori, fie ei locali sau internaționali. Modelul de afaceri al METRO îl reprezintă comerțul cu ridicata, în format modern cash & carry, și implică prezența la raft a acelor produse care îi pot deservi cel mai bine pe cei peste 100.000 de antreprenori români din industriile ospitalității și cea a comerțului tradițional, care ne sunt clienți, prin urmare întreaga noastră ofertă comercială este adaptată la nevoile de business și solicitările acestora.
METRO a desfășurat o relație comercială cu Sonimpex Topoloveni SRL, încheiată cu peste un an în urmă, decizia încetării colaborării fiind bazată pe argumente economice solide. Ne dorim să subliniem faptul că susținem activ antreprenorii români, iar pe categoria gemuri/magiunuri colaborăm cu producători locali în proporție de peste 70%.
Ne delimităm de orice presupunere legată de o posibilă acțiune în judecată, până la momentul în care vom fi informați oficial. Până acum, nu am primit niciun document oficial în acest sens.
Considerăm că unele informații apărute în spațiul public sunt eronate și chiar defăimătoare la adresa politicii de preț a METRO în relația cu partenerii de afaceri și clienții noștri”.
Știrea inițială
HotNews a scris anterior despre cazuri de producători români care afirmă că produsele le-au fost scoase de la rafturile unor retaileri.
Ministrul a fost întrebat joi de HotNews.ro despre aceste cazuri.
„Ştiu amândouă subiectele. Am discutat cu domnul Bădescu de la AMRCR. Magiunul de Topoloveni, bineînţeles, a fost băgat în plafonarea adaosului comercial şi doamna (n.a proprietara firmei care produce magiunul) chiar mi-a mulţumit pentru acest aspect, pentru că magiunul de Topoloveni pleca cu 9 lei de la procesator şi ajungea pe magazinul de retail cu 30 de lei. Prin plafonarea adaosului comercial, magiunul de Topoloveni a devenit un produs agreat de români şi din punct de vedere al calităţii, cât şi din punct de vedere al achiziţionării, pentru că are un preţ corect acum la raft”, a declarat ministrul Florin Barbu.
Acesta a spus că va avea săptămâna viitoare discuții pe aceste aspecte cu toți retailerii.
„Dacă ne referim la Metro, sunt în discuţii cu retailerul. Este un aspect de acum un an de zile. Este într-un proces de litigiu Topoloveni cu retailerul Metro, dar aceste aspecte o să le discut în continuare, pentru că şi săptămâna viitoare, miercuri, o să am o întâlnire cu magazinele de retail pe aceste aspecte şi sunt sigur că le vom rezolva. Dar nu putem spune că în magazinele din România magiunul de Topoloveni nu există; este în peste patru retaileri din România magiunul de Topoloveni”, a spus acesta.
Întrebat dacă i s-au semnalat și alte situații de produse românești care să fi întâmpinat probleme în comercializarea de către marii retaileri, Barbu a confirmat.
„Sigur că mi s-au semnalat. Întotdeauna când mi s-au semnalat, Ministerul Agriculturii s-a implicat şi aceste probleme au fost rezolvate”, a spus ministrul.
Acesta a dat un exemplu: „Legume, vă dau un exemplu, legume care în momentul de faţă…, legumele româneşti sunt în toate magazinele de retail din România. Dacă mergeţi în orice magazin de retail din România găsiţi roşii şi legume româneşti. Anul trecut, da, era o problemă. Bineînţeles că am intervenit. Am avut şedinţă inclusiv cu şefii care conduc aceşti retaileri până la nivel de CEO, inclusiv am adus la Ministerul Agriculturii partea de achiziţie din aceste magazine de retail şi, împreună cu mai multe cooperative, cât şi cu Casa Unirea, am integrat legumele româneşti în aceste magazine şi, aşa cum spuneam, în momentul de faţă în magazinele de retail în România găsiţi roşii şi legume româneşti. V-am dat un exemplu. Sunt “n””, a mai precizat joi ministrul Agriculturii.