Ministrul Agriculturii Florin Barbu aduce clarificări după ce a declarat marți că și-ar dori ca mărcile proprii ale supermarketurilor să fie „scoase definitiv din comerț”. El afirmă că nu a spus că și-ar dori să elimine de pe piață alimentele ieftine. În schimb, ministrul susține că a primit plângeri de la producătorii români, care spun că marile lanțuri comerciale le ofertează produsele la prețuri care le fac necompetitive față de mărcile proprii ale retailerilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Am ridicat astăzi, în cadrul unei dezbateri, o problemă pe care mi-au semnalat-o în repetate rânduri producătorii români: produsele lor sunt ofertate de marile lanțuri comerciale la prețuri care le fac extrem de necompetitive în raport cu produsele marcă proprie ale rețelei comerciale respective. Consider că această situație trebuie analizată de Consiliul Concurenței pentru a stabili dacă nu cumva îmbracă forma unei practici comerciale neloiale față de cei care produc românește. Faptul că pe rafturile magazinelor produsele alor noștri sunt vândute la un preț dublu față de produsele marcă proprie, în condițiile în care materia primă și procesarea sunt absolut identice, ne obligă să acționăm! Și ca să fie clar și pentru amatorii de senzațional: NU am spus niciodată că îmi doresc să elimin de pe piață alimentele ieftine. Vreau ca românii să aibă acces la produse de calitate, la prețuri corecte, suportabile!”, a spus el.

Cu toate acestea, amintim declarația exactă a ministrului de marți dimineață: „Din punctul meu de vedere aș scoate marca proprie definitiv din comerț pentru a se crea o relație comercială corectă. De ce să avem marca proprie unde 4 lei este kg. de lapte și alt lapte intră cu 7 lei. Să reglăm prețurile. Eu nu sunt de acord cu marca proprie în România”, a declarat Florin Barbu în cadrul unei conferințe organizată de Antena 3.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Mărcile proprii sunt în prezent printre cele mai ieftine produse din supermarketuri.

Citește și:

EXPLAINER De ce sunt produsele „marca proprie” mai ieftine și ce ar însemna dacă ar dispărea de la raft: mai puține opțiuni și prețuri mai mari