Ministrul Energiei nu a primit factura de la Hidroelectrica: Mă nelinişteşte treaba aceasta, am avut discuții cu conducerea Hidroelectrica

Virgil Popescu, ministrul Energiei Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Ministrul Energiei, Virgil Popescu a declarat duminică seara, la Prima News, despre întârzierea facturilor la energie, că poate confirma că nici el nu a primit acasă factura, în Turnu-Severin şi că îl nelinişteşte treaba aceasta.

El a precizat că dacă Hidroelectrica va menţine aceasă linie să nu perceapă oamenilor penalităţi şi să le permită să plătească lună de lună, nu crede că va fi cineva prejudiciat.

”Vă pot confirma că nici eu nu am primit acasă factura, în Turnu-Severin. Mă nelinişteşte treaba aceasta, am avut discuţii la un moment dat cu conducerea Hidroelectrica, nu vizavi de mine ci de acest fenomen, au ieşit cu un comunicat că se vor plăti eşalonat, la cererea fiecăruia, deci nu va trebui să scoată oamenii banii din buzunar, vor plăti facturile lună de lună”, a spus ministrul.

El a precizat că ”Hidroelectrica a avut o achiziţie de clienţi foarte agresivă, datorită preţului pe care îl au, softul pe care l-au implementat nu a fost finalizat în timp util, softul de facturare, şi acum au anunţat că a fost finalizat şi începe facturarea”.

”Aplicaţiile vechi nu au mai făcut faţă. Eu cred că dacă vor menţine aceasă linie să nu perceapă oamenilor penalităţi pentru că nu e vina oamenilor, să permită oamenilor să plătească lună de lună, cei care doresc, nu cred că va fi cineva prejudiciat. Dar va trebui foarte bine să finalizeze toată facturarea asta”, a comentat el.

Foarte mulți clienți Hidroelectrica se plâng că nu au mai primit facturi de circa jumătate de an. La începutul lunii martie, Hidroelectrica a început să emită din nou facturi pentru consumul din luna iulie. De atunci, însă, nu au mai fost emise alte facturi lunile următoare.

Luna trecută, Hidroelectrica a precizat, la solicitarea Economedia, că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici.

Facturile întârziate, câte două pe lună

Bogdan Badea, președintele Hidroelectrica, a declarat pe 16 februarie la Digi24 că facturile pentru clienții casnici sunt emise două facturi pe lună pentru ca oamenii să le poată plătească, chiar dacă sunt mici.

„Pentru a nu crea o presiune foarte mare pe clienți, trimițând mai multe facturi o dată, am stabilit o anumită periodicitate, astfel încât aceste facturi să vină în mod regulat către clienții casnici și ei să poată și achita. Dintr-o altă perspectivă, având în vedere prețurile competitive pe care Hidroelectrica le are, ar trebui să fie cele mai mici din piață”, a declarat Bogdan Badea la Digi 24.

De ce au apărut întârzierile

Compania spune că utilizează un sistem informatic automatizat destinat generării acestor documente. Potrivit Hidroelectrica, întârzierile au fost generate de implementarea de către companie a unui nou soft de gestiune a clienților. Aceste modificări au început, însă, în toamna anului trecut, perioadă în care au avut loc și mai multe modificări legislative care au avut impact asupra modalității de calcul a energiei livrate clienților.

Astfel, fiecare schimbare din legislație a avut impact asupra facturilor emise de companiile de energie, vârful modificărilor fiind atins în luna decembrie când a fost introdusă, pentru două săptămâni, declarația pe proprie răspundere pentru locul principal de consum, unde să fie aplicat tariful plafonat.

Decizie de eliminare a declarației pe proprie răspundere a fost luată la doar câteva zile de la intrarea în vigoare a legii care stabilea necesitatea ei.

Întârzierile de la Hidroelectrica, verificate de ANRE

Luna trecută, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a început controale la compania de stat Hidroelectrica, după ce aceasta a întârziat câteva luni emiterea de facturi, au confirmat reprezentanți ai ANRE pentru Economedia.

Hidroelectrica a intrat recent pe piaţa de furnizare de energie electrică, oferind cele mai mici prețuri de pe piață. Din acest motiv, numărul de clienți atrași a fost impresionant. Practic, într-o perioadă relativ scurtă, compania a ajuns de la circa 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment. De asemenea, are și 27.000 de clienți non-casnici.

Hidroelectrica le promite clienților o aplicație

Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a anunțat pe 10 martie că în curând va avea o aplicație pentru cei peste 500.000 de mii de clienți ai săi.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *