Modelele Porsche Cayman și Boxster vor deveni electrice din 2024

porsche boxster Sursa foto: Porsche

Porsche a decis în această vară că următoarea generație a seriei 718 (modelele Porsche Cayman și Boxster) va avea un motor complet electric. Conform rapoartelor mass-media, decizia a fost luată acum în favoarea unui 718 pur electric din 2024. Cu toate acestea, confirmarea oficială este încă în curs, scrie electrive.com.

Portalul american Car and Driver raportează, citând diverse surse din interiorul și din afara companiei, că decizia a fost luată și că lansarea unui 718 electric bazat pe o nouă platformă de mașină sport este iminentă pentru 2024. De altfel, managerul seriei Frank Walliser a confirmat indirect viitorul electric al seriei 718 într-un nou interviu. Într-un interviu acordat Automobil Industrie Vogel, el răspunde la întrebări care menționează în mod explicit un 718 alimentat electric ca următoarea generație a mașinii sport.

În interviu, Walliser spune, printre altele, că o mașină sport electrică de la Porsche trebuie să poată parcurge cel puțin 400 de kilometri. O altă țintă este o greutate de cel mult 1.650 – 1.680 kilograme. În prezent, modelul 718 cântărește 1.335 kilograme sau mai mult.

O privire asupra designului următorului 718 a fost oferită recent de conceptul Mission R prezentat de Porsche la IAA Mobility. Spre deosebire de mașinile de curse GT obișnuite pentru sporturile cu motor, aceasta nu se bazează pe un model de producție, ci a fost dezvoltată de la zero ca o mașină de curse electrică alimentată de două motoare electrice. Motorul de pe puntea față produce până la 320 kW, cel de pe puntea spate până la 480 kW.

Se poate restrânge întrebarea cu privire la bateriile care ar fi utilizate în 718 electric: se știe, de exemplu, că Northvolt furnizează celule pentru vehicule premium Grupului VW începând cu 2023, pentru vehicule de la Audi și Porsche.

Dar este de asemenea de conceput ca mașinile sport – așa cum este cazul conceptului Mission R (adică seria 718) – să primească baterii cu celule de la joint-venture-ul Porsche Customcells.

Noua companie își propune să producă celule performante cu anodi de siliciu și o capacitate de producție de 100 MWh pe an. Celulele de înaltă performanță vor fi utilizate în mașinile de curse sau în mașinile sport de ediție limitată, a afirmat în mod repetat Porsche.

Sursa foto: Porsche

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *