CNAIR a scos la licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor de lărgire a Bulevardului Prelungirea Ghencea, tronsonul dintre Pasajul Domnești și strada Mărăcineni, limita administrativă a Bucureștiului (sector 6). Contractul pentru lărgirea la 4 benzi a segmentului de aproximativ un kilometru încă nu a fost semnat cu Tracon, deși a trecut o lună de la anunțul oficial privind atribuirea acestuia pentru că nu au fost depuse contestații (detalii aici). Pe Prelungirea Ghencea, „arteră a rușinii” cu lucrări începute în urmă cu peste trei ani, dar departe de finalizare, PMB a lărgit la 4 benzi doar un segment de doar 700 de metri dintre strada Brașov și Râul Doamnei, iar tronsoanele 3 și 4 vor fi scoase la licitație pentru reproiectare și execuție.
Contractul pentru asigurarea serviciilor de consultanță/supervizare are o valoare cuprinsă între 3,2 și 3,7, o durată de 76 de luni (include și garanția), iar ofertele pot fi depuse până pe 11 decembrie. Lucrările de lărgire se fac pentru o lățime cuprinsă între 34 și 41 de metri, dar cu rezervarea unui spațiu de 8 metri pentru viitoarea linie de tramvai pe care PMB încă nu are bani să o monteze. Pe întreg sectorul de un killometru vor fi asigurate cel puțin 4 benzi, fiecare cu o lățime de 3,5 metri, două piste de biciclete 2X1,5 metri, trotuare de 2X3 metri și spațiu verde de 2X1,5 metri. Zona mediană de 8 metri este rezervată liniei de tramvai, arată documentația tehnică pe care a consultat-o Economedia. Între Pasajul Domnești și strada Mărăcineni sunt două stații de autobuz STB.
„Obiectul contractului Supervizare a contractului de proiectare și execuție Conexiunea proiectului ”Penetratie Prelungire Ghencea-Domnesti si Supralargire Bulevardul Ghencea intre strada Brasov si Terminal 41” cu proiectul “Pasaj Suprateran pe DJ 602, Centura Bucuresti – Domnesti” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor”, arată documentele din SEAP.
Contractul pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea între Pasajul de la Domnești și limita administrativă a Sectorului 6 a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice la jumătatea lunii martie, iar în mai au fost depuse 4 oferte: Viarom, PORR, Tracon și Maristar.Tracon a câștigat contractul cu o ofertă de 42 de milioane de lei, mult sub estimarea inițială a CNAIR de 57 de milioane. „Asocierea TRACON S.R.L. (Romania) – ACVATOT S.R.L. (România) a fost desemnat câștigătoarea contractului pentru construcția conexiunii rutiere dintre Prelungirea Ghencea, terminalul tramvaiului 41 și centura Capitalei Pasajul Domnești. Pentru finalizarea lucrărilor, Asocierea are la dispoziție 41,91 milioane de lei (fără TVA) și 12 luni (2 luni perioada de proiectare și 10 luni perioada de execuție), după semnarea contractului”, a transmis pe 6 septembrie șeful CNAIR, Cristian Pistol.