CFR Infrastructură va semna cu Asocierea Alstom-Arcada-EuroConstruct contractul pentru modernizarea lotului Caransebeș-Lugoj, primul lot al secțiunii Caransebeș-Timișoara-Arad și ultimul mare contract feroviar din PNRR. Semnarea contractului pentru proiectare și execuție lucrări de reabilitare se face la un an și jumătate de la desemnarea primului câștigător, Asocierea WeBuild-Salcef (în iunie 2022) și după numeroase etape de contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și Curtea de Apel București, contestații pe care Alstom le-a tot câștigat, dar CFR Infrastructură i-a redesemnat câștigători tot pe italieni.
Practic, prin semnarea ultimului mare contract feroviar din PNRR, CFR Infrastructură respectă jalonul dion Program de semnare a tuturor contractelor de proiectare și execuție până la finalul anului 2023, însă iese din calendarul PNRR, august 2026 pentru că proiectarea durează 6 luni, iar lucrările pe lotul cu o lungime de 40 km. cel puțin 36 de luni.
Licitaţia pentru modernizarea tronsonului Caransebeş – Timişoara (două loturi) cu o lungime totală de 94 km. a fost lansată în iunie 2021 Obiective principalele ale programului de modernizarea sunt:
-îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
–modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
–modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
–înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
–dublarea liniei pe toată lungimea;
-instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
-modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş- Timişoara a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. ,,Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate” arată CFR în Caietul de Sarcini. Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier : ,,Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână”
Pe Magistrala Caransebeș-Timișoara-Arad M 100, CFR Infrastructură a semnat cu FCC (Spania) contractul pentru lotul 2 Lugoj-Timișoara Est (53 km.) și cu WeBuild loturile 3 și 4 Timișoara Est-Ronaț-Arad (70 km.). Pentru lotul 3, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii după cum Economedia a transmis aici.
Pe Magistrala M 300 Cluj – Oradea, FCC a primit în noiembrie 2023 Autorizația de Construire pentru lotul 2. De la Craiova la Caransebeș licitația pentru modernizarea celor 225 de kilometri va fi reluată în 2024 după ratarea celor 6 loturi.