Contractul pentru modernizarea liniei de tren dintre Caransebeș și Lugoj pe Magistrala CFR 100 Caransebeș-Timișoara-Arad ar putea fi semnat cu Asocierea WeBuild-Salcef (Italia) după ce Alstom, ca lider al Asocierii Railworks a retras contestația la CNSC chiar în ziua în care a fost și depusă. La Curtea de Apel București nu figurează nicio altă cotestație privind acest contract.
Licitația pentru proiectarea lotului 1 Caransebeș-Lugoj (aprox. 40 km.) a fost lansată în iunie 2021 și este ultimul dintre cele opt mari loturi de la CFR Infrastructură cu finanțare prin PNRR, dar fără contract semnat. După mai multe rânduri de contestații, CFR Infrastructură a desemnat din nou WeBuild câștigătorul contractului de 1,4 miliarde lei, însă pe 30 august Alstom a depus contestație la CNSC și, în aceeași zi a și retras-o.
În contestația depusă, Alstom cere CNSC să anuleze desemnarea câștigătorului (WeBuild) din 22 august și reevaluarea punctajului pentru factorul de evaluare ,,managerul de proiect”, Compania Alstom susținând că a fost incorect depunctată.
Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş- Timişoara a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. ,,Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate” arată CFR în Caietul de Sarcini.
Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier : ,,Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână”
,,CFR SA a desemnat oferta câștigătoare la procedura de licitaţia publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.