Problemele legate de încărcare au determinat aproape jumătate dintre proprietarii de vehicule electrice din SUA să se gândească să se întoarcă la combustibilii fosili – cel mai recent semn rău pentru tranziția către vehiculele electrice, scrie Business Insider.
Un studiu recent al consumatorilor realizat de McKinsey a arătat că 46% dintre proprietarii de vehicule electrice din SUA intervievați ar reveni probabil la un vehicul pe benzină, comparativ cu o medie globală de 29% dintre proprietarii de vehicule electrice care au declarat că ar reveni probabil la un motor cu combustie internă.
Respondenții au declarat că motivul principal pentru care au renunțat la vehiculele lor electrice a fost lipsa infrastructurii de încărcare. Alte probleme legate de încărcare au fost lipsa încărcării la domiciliu și impactul condusului pe distanțe lungi.
Anxietatea legată de autonomie și accesul la infrastructura de încărcare au fost mult timp considerate bariere importante în calea adoptării vehiculelor electrice, însă dezvăluirea faptului că aceleași probleme îi pot determina pe proprietarii actuali de autovehicule alimentate cu baterii să se întoarcă la mașinile alimentate cu benzină este o nouă lovitură pentru tranziția deja dificilă către vehiculele electrice.
Deși există o mulțime de cumpărători interesați de un vehicul electric, opțiunile de vânzare sunt adesea prea mari, prea scumpe sau nu sunt suficient de practice pentru a înlocui o mașină alimentată cu gaz.
Companiile auto se străduiesc deja să se adapteze la o schimbare bruscă a pieței vehiculelor electrice pentru a atrage mai mulți clienți noi. Încetinirea creșterii vânzărilor de vehicule electrice a zguduit pe toată lumea, de la Ford la Tesla, reducând vânzările și forțând directorii să își regândească planurile pe termen lung pentru vehiculele electrice.
Deși industria a făcut mari progrese în ceea ce privește autonomia vehiculelor electrice și timpul de încărcare a bateriilor, deficiențele uriașe ale infrastructurii fac ca anumite zone să fie aproape imposibil de parcurs fără un motor pe benzină.
Studiul McKinsey a constatat că această problemă este deosebit de acută în SUA, care a înregistrat a doua cea mai mare rată de respondenți care au declarat că se gândesc să renunțe la EV-ul lor. (Australia a fost pe primul loc, cu 49% dintre respondenți care au declarat că este probabil să renunțe).