Nemții de la ZF Group, care au afaceri și la Timișoara, concediază până la 14.000 de persoane în Germania, în special din divizia electrică / Piața mașinilor electrice, afectată de cerere slabă, presiune a costurilor și concurență puternică

ZF Forum, Friedrichshafen, Aufnahmen mit Drohne, Inspire 2,dji

Grupul auto german ZF Friedrichshafen (ZF Group), care are afaceri și la Timișoara, a anunțat că va reduce treptat numărul de angajați din Germania cu 11.000 până la 14.000 până în 2028. Restructurarea se va concentra în principal pe divizia Electrified Powertrain Technologies „din cauza concurenței puternice, a presiunii costurilor și a cererii slabe pentru vehiculele electrice”, scrie Electrive.com.

ZF are în prezent aproximativ 54.000 de angajați în Germania. În momentul în care programul de restructurare anunțat va fi finalizat în patru ani, ar putea rămâne doar între 40.000 și 43.000 de angajați. Potrivit ZF, mișcarea este justificată de necesitatea de a crește competitivitatea și de „a răspunde schimbărilor din sectorul mobilității, în special în domeniul electromobilității”. ZF intenționează să se folosească de structura demografică a forței de muncă și de rotația angajaților atunci când reduce locurile de muncă, de exemplu, prin „oferte ample de pensionare parțială”. În același timp, „sunt de asemenea de conceput programe de concediere”.

Potrivit furnizorului german, pentru această reorganizare a structurii a ales principiul strategic de orientare „Consolidarea punctelor forte”. Astfel, vor crește investițiile în diviziile Commercial Vehicle Technology, Chassis Solutions, Industrial Technology și Aftermarket. Deoarece divizia Electrified Drive Technologies înregistrează rezultate mai slabe, costurile vor fi reduse în această divizie.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Odată cu achizițiile majore ale TRW în 2015 și Wabco cinci ani mai târziu, ZF a preluat și a continuat să opereze numeroase locații în Germania. Acestea vor fi acum fuzionate în rețele de locații. „Această structură de locații, în prezent la scară redusă, va fi transformată în mai multe etape într-o structură de rețea de locații sustenabilă și mai redusă”, a anunțat compania. Aceasta nu menționează locațiile exacte sau numărul de angajați afectați la locațiile afectate. Potrivit ZF, acest lucru „este acum în curs de precizare”. Încă din luna iunie, ZF a exclus concedierile de la site-ul din Friedrichshafen până în 2028.

„Responsabilitatea noastră corporativă este de a poziționa ZF pentru viitor și de a dezvolta în continuare locațiile noastre din Germania, astfel încât acestea să fie competitive în mod durabil și solid poziționate”, spune Holger Klein, CEO al ZF. „Suntem conștienți că trebuie să luăm și decizii dificile, dar necesare pentru a realiza acest lucru. Însă dorim să găsim cele mai bune soluții posibile pentru toți cei implicați.” Compania a subliniat în mod repetat că restructurarea sau închiderea este posibilă și în cazul în care nu poate găsi o perspectivă pe termen lung pentru locațiile individuale sau competitivitatea acestora nu poate fi îmbunătățită permanent.

Un punct central al realinierii strategice este divizia Electrified Powertrain Technologies – cu doar câteva zile în urmă, Stephan von Schuckmann, membru al Consiliului de administrație responsabil pentru această divizie, și-a anunțat pensionarea la sfârșitul lunii iulie, deși din motive familiale. ZF scrie acum: „Segmentul de piață global pentru acționările autoturismelor este extrem de competitiv și supus unei puternice presiuni asupra costurilor. Acest lucru face dificilă finanțarea încrucișată a acționărilor pur electrice, care aadesea au încă marje reduse, cu acționări pentru vehicule convenționale și hibride. Trecerea la electromobilitate va duce, de asemenea, la o scădere a volumului de transmisii pentru vehiculele convenționale și hibride”. Acesta continuă: „Un alt considerent este slăbiciunea evidentă actuală a cererii de vehicule pur electrice, care duce la supracapacitate în liniile de producție de transmisii electrice care au fost înființate cu investiții ridicate.”

ZF nu dorește ca realinierea să fie înțeleasă ca sfârșitul ambițiilor sale privind mobilitatea electrică, ci mai degrabă ca o adaptare la intensificarea pieței și a mediului concurențial. „În ciuda situației actuale a pieței, un lucru este clar – viitorul aparține electromobilității. Am făcut investiții proactive aici și vom continua să investim masiv în acest domeniu”, explică CEO-ul ZF Klein. Cu toate acestea, perspectiva schimbată a pieței și concurența ridicată pentru tehnologiile grupurilor motopropulsoare electrificate necesită, de asemenea, deschidere către cooperare, precum și parteneriate puternice. „În plus față de propriul nostru angajament – și anume, de a face progrese suplimentare în domeniul mobilității electrice – trebuie să examinăm și aceste opțiuni.”

Citește și:

ANALIZĂ Economedia Giganții industriei auto restructurează și concediază la nivel global. Care sunt efectele pe piața din România, cine e afectat și cine scapă?

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: