NEPI Rockcastle accelerează investițiile în proiecte digitale și se concentrează pe o abordare omnichannel, în centrele sale comerciale (P)

nepi.001

Digitalizarea a devenit o direcție de investiții pentru multe businessuri din România, mai ales odată cu izbucnirea pandemiei, companiile fiind nevoite să ofere consumatorilor mai multe opțiuni pentru a le satisface nevoile. Într-un interviu cu Cristian Herghelegiu, CEO al Dendrio Solutions și Oana Laza, Chief Digital Officer al NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor și dezvoltator de centre comerciale din Europa Centrală și de Est, am aflat cum tehnologia poate influenta pozitiv sectorul de retail offline.

Dendrio este un business de tehnologie care livrează toată infrastructura de IT de tehnologie de care o afacere are nevoie pentru a se digitaliza: de la infrastructură fizică, până la servere și calculatoare.

„Livrăm zona de infrastructură mobilă, zona de securizare, acces securizat la informații interne, peste care oferim și partea de suport, infrastructură, securitate și disponibilitate”, a declarat Cristian Herghelegiu, CEO al Dendrio.

Pentru NEPI Rockcastle, digitalizarea a devenit, în ultimii ani, parte integrantă din strategia de business. De altfel, transformarea și inovația digitală ocupă un loc tot mai important în industria de real estate, pe segmentul de retail, în contextul pandemiei, odată cu schimbarea nevoilor clienților.

Centrele comerciale trebuie să țină pasul, punându-le consumatorilor la dispoziție soluții inovatoare pentru o experiență de cumpărături sigură, facilă și completă, sprijinind astfel și afacerile chiriașilor. În acest scop, un accent puternic a fost pus pe abordarea de tip omnichannel: “Ne-am regândit și repoziționat organizația la nivel de experiență oferită clienților și chiriașilor, pe toate canalele de interacțiune. Pentru a reuși acest lucru, am investit în abordarea omnichannel care, prin prisma soluțiilor de fidelizare a clienților din centrele noastre comerciale, se bazează pe utilizarea tuturor canalelor de comunicare simultan. Fiecare canal este interconectat, pentru a le oferi clienților o experiență completă de cumpărături”, a punctat Oana Laza, Chief Digital Officer (CDO) al NEPI Rockcastle. 

În 2022, compania se va concentra în continuare, în ceea ce privește transformarea digitală, pe trei direcții majore: inovație, tehnologie și digitalizare, atât la nivel intern, cât și pe zonele de B2C și B2B. În prezent, NEPI Rockcastle se află în etapa de schimbare completă a sistemului de planificare a resurselor companiei (ERP). “În plan intern, am optat pentru o soluție furnizată de Microsoft, adaptată la specificul domeniului nostru de activitate, al cărei rol este de a automatiza toate procesele, pentru a eficientiza atât operațiunile, cât și activitățile financiare”, a explicat Oana Laza. 

Strategia de transformare și inovație digitală a NEPI Rockcastle are ca obiectiv principal satisfacerea noilor așteptări ale clienților. “Unul dintre cele mai importante proiecte pe care le-am implementat pe segmentul B2C este lansarea, în premieră în România, a aplicației mobile de loialitate SPOT, în octombrie 2021. Prin accesarea aplicației SPOT, utilizatorii primesc puncte de loialitate, în urma fiecărei sesiuni de cumpărături. În acest mod, pot avea acces la oferte și beneficii exclusive în oricare dintre cele 18 centre comerciale ale NEPI Rockcastle, înscrise în programul SPOT. Astfel, clienții beneficiază de reduceri, experiențe personalizate, recompense, cadouri sau vouchere, în funcție de statutul atins în aplicație, adică de numărul de puncte acumulate. Am creat SPOT, pentru că ne-am dorit să le oferim clienților noștri o experiență unică, cât mai complexă și personalizată, care să răspundă exact așteptărilor pe care le au”, a  spus Oana Laza. 

Aplicația mobilă de loialitate SPOT a fost creată în urma unui studiu de piață complex derulat în rândul clienților din centrele comerciale deținute de NEPI Rockcastle. “România este prima țară în care am lansat SPOT, pentru că aici ritmul de adopție al noilor tehnologii este foarte rapid, apoi a urmat Bulgaria, iar în viitor vom implementa aplicația în tot portofoliul”, a adăugat Oana Laza. 

Potrivit CDO-ului NEPI Rockcastle, fuziunea campaniilor online și offline este, la rândul său, parte a direcției de digitalizare, și a luat avânt puternic în perioada pandemiei. Rolul acestei contopiri a celor două medii este de a încuraja interacțiunea clienților cu centrele comerciale atât pe parcursul vizitei, cât și odată ajunși acasă. În acest scop, în centrele comerciale deținute și administrate de NEPI Rockcastle au fost organizate, începând cu 2021, numeroase evenimente și campanii cu dublă componentă, precum: live streaming-ul dedicat copiilor și organizat de Promenada Mall și Salvați Copiii România, pe 1 iunie; campaniile de Paști și de Ziua Femeii, care s-au desfășurat pe canalele online, iar clienții au fost recompensați offline, în magazine; campania de Black Friday, derulată prin intermediul aplicației SPOT; vânzarea online a produselor din centrul comercial Paradise City din Bulgaria. 

Dezvoltatorul de centre comerciale are, în prezent, și alte colaborări cu aplicații pentru donarea de sânge, ride sharing sau cu stații de încărcare a mașinilor electrice.

Oana Laza consideră că pentru a putea susține inovația digitală în cadrul companiei, este necesar un parteneriat cu un furnizor cu experiență în ceea ce privește livrarea unei infrastructuri IT de calitate și foarte sigură. 

Investițiile în zona de IT se vor duce către cloud pentru că presupune o protecție mai bună a datelor

Companiile au început în ultimii ani să descopere avantajele Cloud-ului, însă rata de adopție rămâne în continuare scăzută, potrivit unui studiu realizat de Dendrio. Aproximativ trei sferturi dintre respondenți nu au un departament dedicat în propria companie – evident, acest aspect poate fi influențat și de mărimea organizației sau de nevoile pe parte de Cloud în raport cu serviciile oferite de furnizorul extern. În cazul companiilor care colaborează cu un furnizor de Cloud Computing, majoritatea funcțiilor sunt preluate de acesta. Mai departe, în funcție de serviciile Cloud contractate și de nevoile companiei, unele activități pot rămâne în grija departamentului intern de IT, aspect ce poate fi discutat în momentul externalizării.

Reticența românilor în adoptarea soluțiilor de tip Cloud este legată în special de lipsa resurselor interne, precum și de posibile probleme în menținerea siguranței datelor. Din fericire, un furnizor de Cloud asigura securitatea crescută și un partener de Cloud poate compensa lipsa resurselor.

„Investițiile în zona de IT se vor duce către cloud pentru că presupune o protecție mai bună a datelor”, spune Cristian Herghelegiu. 

Flexibilitatea, accesul la cunoștințe și costurile scăzute sunt printre motivele pentru care companii aleg să investească în companii care oferă soluții de tip cloud.

„Cele mai importante criterii în alegerea unui furnizor extern de cloud sunt flexibilitatea, accesul la un know-how relevant și specializat în domeniul IT și costurile implicate. Cred că acestea sunt principalele motive pentru care o companie optează să lucreze cu un partener de tehnologie ca Dendrio, în detrimentul unei echipe interne”, a conchis Oana Laza. 

Cristian Herghelegiu este de părere că, pentru ca o firmă să se poată digitaliza și să dorească să lucreze cu un partener extern, trebuie să aibă un ADN specific, să fie pregătită și dornică pentru schimbări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *