Compania Nestle, cel mai mare grup de produse alimentare din lume, va majora prețurile într-un ritm mai moderat în restul anului 2023, a declarat joi directorul său general. Compania a răspuns astfel criticilor potrivit cărora producătorii de alimente practică prețuri mai mari decât este necesar, scrie Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Firmele de bunuri de consum au majorat prețurile în ultimii doi ani ca răspuns la impactul pandemiei COVID-19, la perturbarea recoltelor din cauza unor fenomene meteorologice neobișnuite și la invazia Rusiei în Ucraina.
La rândul lor, comercianții cu amănuntul, politicienii, consumatorii și mass-media au acuzat industria de prețuri exagerate, iar luna trecută, ministrul francez de finanțe a ordonat producătorilor de alimente să reducă prețurile, altfel vor fi amendate.
“Nu considerăm că aceste (acuzații) reprezintă o descriere exactă a situației în care ne aflăm”, a declarat reporterilor Mark Schneider, directorul general al Nestle. “Și am stabilit prețurile foarte moderat și foarte conservator”.
Nestle, care produce batoanele de ciocolată Kit Kat și cafeaua Nescafe, a raportat o creștere de 10,6% a profitului pe acțiune în prima jumătate a anului 2023, când a majorat prețurile cu o medie de 9,5%. De asemenea, a raportat vânzări mai mari decât se aștepta.
“Profitabilitatea noastră în sudul Europei a scăzut semnificativ… Acest lucru se întâmplă în pofida tuturor măsurilor de eficiență internă pe care le luăm”, a declarat Schneider. “Situația din Franța este chiar mai rea decât cea pe care ați văzut-o pentru Europa”.
Creșterile de prețuri “se vor tempera” în a doua jumătate a anului și “vor fi mult mai bine direcționate către produsele care sunt încă supuse inflației costurilor de producție”, a spus Schneider.
Nestle și rivalul Danone se numără printre firmele ale căror prețuri au crescut în Franța cu peste 10% în acest an, potrivit datelor NielsenIQ, ceea ce le-ar putea pune sub presiunea guvernului pentru a renegocia cu retailerii francezi.
Directorul general al Carrefour, cel mai mare retailer alimentar din Europa, a acuzat miercuri furnizorii că nu cooperează în aceste renegocieri.