Nestlé România anunță că a încheiat prima jumătate a acestui an cu o creștere de 4,8%, conform unui comunicat transmis de companie.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Suntem bucuroși să anunțăm rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului ale Nestlé România, reușind să obținem o creștere de 4,8%”, spune Silvia Sticlea Country Manager, Nestlé România.
La nivel global, compania a înregistrat în primul semestru o creștere a vânzărilor de 2,9%. Această evoluție a fost susținută în principal de creșterea prețurilor (2,7%), în timp ce volumul real al produselor vândute a crescut doar ușor, cu 0,2%.
În al doilea trimestru, vânzările au crescut cu 3% față de anul trecut. Creșterea a venit din scumpiri (3,3%), însă compania a vândut, în medie, un volum mai mic de produse (-0,4%).
La nivel global, Laurent Freixe, Nestlé CEO a comentat: „Ne-am menținut previziunile pentru 2025, ținând cont, în același timp, de riscurile și incertitudinile macroeconomice crescute.”
Și în zona Europa, creșterea a continuat să fie determinată de scumpiri, reflectând mediul inflaționist pentru cafea și dulciuri. În aceste condiții, veniturile din creșterea internă reală (RIG) au trecut pe pozitiv în trimestrul 2, după o scădere în trimestrul 1, susținute de o îmbunătățire a vânzărilor în categoria de cafea și de un RIG pozitiv în domeniul hranei pentru animale de companie. Pentru zonă, creșterea a fost pozitivă în majoritatea categoriilor și piețelor, cu câștiguri de cotă de piață în categoriile de produse destinate animalelor de companie și cafelei solubile și cu pierderi în domeniul dulciurilor și produselor alimentare.
Categoria cafea a înregistrat o creștere medie de o singură cifră. Creșterea organică a fost condusă de cafeaua solubilă, susținută de o creștere foarte puternică a cafelei ready-to-drink (RTD).
Categoria dulciurilor a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, KitKat fiind unul dintre principalii factori de creștere.
Categoria de hrană pentru animale de companie a înregistrat o creștere mică de o singură cifră, condusă de Felix, Purina ProPlan și Purina ONE.
Vânzările de produse Nestlé Professional au crescut într-un ritm ridicat de o singură cifră, determinate de soluțiile pentru băuturi.
Categoria de produse destinate nutriției pentru sugari și copii de vârstă mică a înregistrat o creștere constantă, reflectând tendințele categoriei.
Categoria de produse alimentare a înregistrat o scădere a vânzărilor, afectată de un mediu competitiv pe unele piețe.