Netflix ar putea cere clienților să își scaneze amprentele sau să folosească recunoașterea facială pentru a lua măsuri drastice împotriva partajării parolelor, crede un analist de la compania de cercetare a pieței de tehnologie CCS Insight, citat de Forbes.
În runda sa anuală de predicții tehnologice, CCS Insight afirmă că, până în 2023, “serviciile de streaming precum Netflix vor apela la aceste procese pentru a valida utilizatorii”.
“Nu se pot face prea multe cu parolele”, a declarat Ben Wood, analist șef la CCS Insight. “S-ar putea să vedem unul dintre marii furnizori de streaming spunând “vrem o dovadă biometrică că ești acolo”.
“Nu spun că vei avea un senzor de amprentă pe televizor, dar s-ar putea foarte bine ca, dacă vrei să te uiți la ceva de pe un telefon mobil, sau chiar dacă stai acasă, să primești un ping… ‘Vreau amprenta ta digitală sau amprenta facială pentru a dovedi că ești tu'”.
Wood a declarat că Netflix “este supus la presiuni” pentru a face față partajării conturilor și că va “învăța lecții de la bănci” în ceea ce privește metodele pe care le utilizează pentru a verifica dacă un client este autentic.
Netflix și lupta pentru partajarea conturilor
Netflix a anunțat deja alte planuri pentru a reduce partajarea conturilor, despre care compania consideră că îi afectează veniturilor.
La începutul acestei săptămâni, Netflix a anunțat că va introduce un sistem care permite clienților să adauge un membru în plus la contul lor, contra unei taxe suplimentare. Compania nu a specificat cât va fi această taxă suplimentară, dar în teste s-ar fi aflat o taxă de aproximativ un sfert din prețul standard al contului.
În primii săi ani, Netflix a adoptat o abordare relaxată în ceea ce privește partajarea parolelor, în timp ce compania a continuat să adauge milioane de abonați în întreaga lume. Cu toate acestea, cum creșterea numărului de abonați a început să se stabilizeze, compania caută modalități de a menține creșterea veniturilor. Un studiu publicat de Attest a constatat că mai mult de una din cinci persoane intervievate se bazează pe un cont Netflix plătit de altcineva.
De asemenea, compania lansează un nou tip de abonament mai ieftin care va include reclame.