Cotidianul american New York Times a anunțat achiziționarea Wordle, un joc online care a devenit un adevărat fenomen în doar patru luni, potrivit BFM TV. Creat de inginerul Josh Wardle, jocul constă în identificarea unui cuvânt de cinci litere din doar cinci încercări. Platforma lansează online un singur cuvânt pe zi.
Potrivit New York Times, jocul, lansat în octombrie, nu avea decât 90 de jucători în noiembrie. La începutul lui ianuarie, erau peste 300.000 și, precizează cotidianul, “milioane de persoane joacă în prezent în fiecare zi” Wordle, achiziționat pentru “o sumă de șapte cifre”, sub 5 milioane de dolari, însă.
Achiziția se înscrie în cadrul politicii de diversificare a New York Times. În primele nouă luni ale anului 2021, produsele care nu reprezentau activitatea principală de presă au reprezentat 11% din cifra de afaceri.
Wordle va rămâne gratuit
Pe lângă rubrica de jocuri, NYT propune un abonament pentru rețete de gătit (NYT Cooking) sau platforma audio Audm, disponibilă de asemenea pe bază de abonament. “Acest joc a făcut ceea ce puține jocuri au reușit înaintea lui: ne-a captat imaginația colectivă și ne-a apropiat puțin unul de celălalt”, a comentat Jonathan Knight, manager general New York Times Games.
New York Times a precizat că jocul va rămâne gratuit pentru toți jucătorii, vechi sau noi, și asigurat că configurația sa nu va fi modificată. “Admir de mult timp abordarea Times și calitatea jocurilor sale, precum și respectul cu care tratează jucătorii”, a declarat Josh Wardle. “Valorile lor se potrivesc cu ale mele.”
Cetățean britanic rezident în New York, Josh Wardle a decis inițial să nu monetizeze jocul prin publicitate sau abonamente, înainte de a-l vinde New York Times.