New York Times cumpără jocul online fenomen Wordle

Wordle captura NYT

Cotidianul american New York Times a anunțat achiziționarea Wordle, un joc online care a devenit un adevărat fenomen în doar patru luni, potrivit BFM TV. Creat de inginerul Josh Wardle, jocul constă în identificarea unui cuvânt de cinci litere din doar cinci încercări. Platforma lansează online un singur cuvânt pe zi.

Potrivit New York Times, jocul, lansat în octombrie, nu avea decât 90 de jucători în noiembrie. La începutul lui ianuarie, erau peste 300.000 și, precizează cotidianul, “milioane de persoane joacă în prezent în fiecare zi” Wordle, achiziționat pentru “o sumă de șapte cifre”, sub 5 milioane de dolari, însă.

Achiziția se înscrie în cadrul politicii de diversificare a New York Times. În primele nouă luni ale anului 2021, produsele care nu reprezentau activitatea principală de presă au reprezentat 11% din cifra de afaceri.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Wordle va rămâne gratuit

Pe lângă rubrica de jocuri, NYT propune un abonament pentru rețete de gătit (NYT Cooking) sau platforma audio Audm, disponibilă de asemenea pe bază de abonament. “Acest joc a făcut ceea ce puține jocuri au reușit înaintea lui: ne-a captat imaginația colectivă și ne-a apropiat puțin unul de celălalt”, a comentat Jonathan Knight, manager general New York Times Games.

New York Times a precizat că jocul va rămâne gratuit pentru toți jucătorii, vechi sau noi, și asigurat că configurația sa nu va fi modificată. “Admir de mult timp abordarea Times și calitatea jocurilor sale, precum și respectul cu care tratează jucătorii”, a declarat Josh Wardle. “Valorile lor se potrivesc cu ale mele.”

Cetățean britanic rezident în New York, Josh Wardle a decis inițial să nu monetizeze jocul prin publicitate sau abonamente, înainte de a-l vinde New York Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: