New York Times va cumpăra site-ul de știri sportive The Athletic, lansat în 2016, pentru suma de 550 de milioane de dolari, un nou semnal privind diversificarea grupului de presă, potrivit BFM TV.
Site-ul va continua să funcționeze independent de New York Times, a precizat marele cotidian american, într-un comunicat publicat joi. Lansat în 2016, The Athletic a pariat pe știri sportive online, pe bază de abonament, cu o puternică amprentă locală, angajând ziariști renumiți în marile orașe americane.
Profitând de starea proastă a presei locale, platforma a devenit rapid de neocolit pentru informațiile sportive în Statele Unite. La sfârșitul lui 2021, site-ul avea circa 1,2 milioane de abonați, potrivit New York Times. Site-ul s-a dezvoltat rapid și a lansat în o versiune britanică în 2019, alături de un parteneriat cu grupul australian de televiziune Optus Sport în 2021.
Site-ul a lansat și numeroase podcasturi, printre care popularul The Lead. Dar, potrivit presei americane, The Athletic se confruntă cu dificultăți în atingerea pragului de rentabilitate și analiza, înaintea acestei achiziții, o posibilă recalibrare a strategiei.
Cei doi cofondatori, Alex Mather și Adam Hansmann, vor rămâne în companie, primul ca director general și al doilea ca director general adjunct.
De câțiva ani, New York Times s-a lansat într-o politică de achiziții pentru a-și diversifica audiența și pentru a o întineri.
În 2016, a achiziționat site-ul Wirecutter, care testează și recomandă produse, înainte de a prelua controlul, în iunie 2020, a studioului Serial Productions, la originea primului mare succes al universului podcast, “Serial”. Potrivit bazei de date Crunchbase, The Athletic a strâns, în total, 139,5 milioane de dolari de la investitori de la crearea sa și era valorizat între 500 de milioane de un miliarde de dolari la ultima astfel de operațiune, în ianuarie 2020.