Producătorul auto japonez Nissan Motor a anunţat că a suspendat producţia în Statele Unite a trei modele de vehicule destinate pieţei canadiene, ca urmare a tarifelor impuse reciproc de SUA şi Canada asupra importurilor auto, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Într-o declaraţie emisă miercuri seară, Nissan a confirmat oprirea producţiei pentru SUV-urile Pathfinder şi Murano, precum şi pentru pickup-ul Frontier. Producătorul nu a precizat când a intrat în vigoare măsura sau cât timp se va menţine, dar ziarul japonez Nikkei a relatat că oprirea ar fi început în luna mai.

”Aceasta este o măsură pe termen scurt şi temporară. Rămânem optimişti că discuţiile în curs dintre guvernele Statelor Unite şi Canadei vor conduce la un acord de succes în viitorul apropiat,” a transmis Nissan.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Vehiculele afectate erau produse în fabricile Nissan din Tennessee (Pathfinder şi Murano) şi Mississippi (Frontier). Compania a precizat că modelele sale cele mai bine vândute în Canada – Versa, Sentra şi Rogue – provin din Mexic şi Japonia, care asigură în total aproximativ 80% din vânzările sale canadiene.

Decizia vine în contextul în care administraţia Trump a impus în aprilie tarife suplimentare de 25% asupra importurilor auto, iar Canada a răspuns cu măsuri tarifare similare. Într-un gest similar, Mazda a anunţat în mai că a suspendat producţia destinată Canadei la uzina din Alabama, concentrându-se pe piaţa americană.

Deşi Canada reprezintă o piaţă relativ mică pentru Nissan – cu aproximativ 104.000 de vehicule vândute în anul fiscal trecut, comparativ cu peste 900.000 în SUA – această suspendare evidenţiază provocările pe care le înfruntă producătorii globali în faţa tensiunilor comerciale.

Nissan traversează o perioadă financiară dificilă: a raportat pierderi nete de 4,5 miliarde de dolari pentru anul încheiat în martie, are datorii scadente de aproape 700 de miliarde de yeni (4,79 miliarde dolari) în acest an fiscal, iar agenţiile de rating i-au retrogradat obligaţiunile la nivel ”junk” (nerecomandat pentru investiţii). Potrivit Reuters, compania a solicitat recent unor furnizori amânarea plăţilor, într-un efort de a-şi îmbunătăţi lichiditatea pe termen scurt.

Nissan nu deţine unităţi de producţie în Canada, iar piaţa canadiană a reprezentat doar 3% din vânzările globale ale companiei în ultimul exerciţiu financiar.