Circulația pe Podul ,,Prieteniei” Giurgiu-Ruse este restricționată pe timpul zilei, până la sfârșitul lunii mai ca urmare a unor noi lucrări de reparații pe care le efectuează drumarii bulgari pe jumătatea lor de pod. Este o nouă intervenție la rosturile de dilatație pe partea bulgară a podului, jumătatea care nu a avut reparații capitale așa cum au fost lucrările pe care Ministerul Transporturilor din România le-a făcut în 2015-2016.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Podul Giurgiu-Ruse, construit în iunie 1954 este primul pod mixt, rutier și feroviar peste Dunăre între România și Bulgaria și principala rută de tranzit a frontierei. Al doilea pod peste Dunăre, cel de la Calafat-Vidin a fost deschis în iunie 2013 și este construit 95 % de partea bulgară.

,,Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Giurgiu a fost informat în cursul zilei de astăzi, prin Centrul Comun de Contact, cu privire la faptul că în perioada 13-31 mai 2024, autoritățile bulgare efectuează lucrări de reparare a unui rost de dilatație a podului dintre Ruse și Giurgiu pe partea de pod care se află în administrarea acestora. Activitățile de reparații se vor efectua pe timpul zilei, circulația în zonă desfășurându-se pe o bandă cu regim de trecere, reglementată prin indicatoare rutiere și semnalizatoare. Având în vedere că traficul prin P.T.F Giurgiu se va desfășura cu dificultate, menționăm faptul că la nivelul instituţiei au fost luate toate măsurile astfel încât să se asigure un trafic fluent prin punctul de trecere. Recomandăm șoferilor mijloacelor de transport să utilizeze şi celelalte puncte de trecere de la granița cu Bulgaria și să consulte aplicaţia Trafic on-line, disponibilă pe site-ul Poliției de Frontieră – www.politiadefrontiera.ro care îi ajută să își reconfigureze traseul printr-un punct mai puțin tranzitat. Această aplicaţie prezintă o medie a timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp.” a transmis Poliția de Frontieră

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Reparații din toamna 2023 pe partea bulgară a Podului Giurgiu-Ruse :

Cozi Frontiere/ reparații Pod Giurgiu Ruse
Sursa Foto : UNTRR

Ministerul Transporturilor din România va primi de la Comisia Europeană 6,9 milioane euro pentru proiectarea unui nou pod peste Dunăre la Giurgiu – Ruse, finanțarea fiind aprobată în cadrul Programului CEF Connecting Europe Facility, pachetul de Mobilitate Militară prin care se asigură 50% din fonduri, potrivit unui comunicat de presă de la Bruxelles.

CNAIR a anulat pe 7 mai 2024 și a doua licitație pentru reparații pe secțiunea mobilă a Podului ,,Prieteniei” Giurgiu-Ruse pentru că niciun constructor nu a depus oferte, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. Prima licitație a fost anulată pe 27 martie 2024 în lipsa ofertelor, iar o zi mai târziu, pe 28 martie 2024 CNAIR a lansat a doua licitație fără a modifica durata sau valoarea contractului. Lipsa ofertelor ar putea fi explicată prin costul pe care l-a estimat CNAIR sau condițiile speciale de execuție (în afara sezonului iunie-septembrie pentru că ar paraliza circulația).

Fostul ministru al Transporturilor, Iulian Matache, în 2015, la reparaţiile Podului Prieteniei
Sursa foto: Ministerul Transporturilor