Noul CEO al lanțului de cafenele Starbucks, Brian Niccol, dorește ca clienții să primească comenzile livrate manual de un barista în patru minute sau chiar mai puțin. Acest obiectiv este stabilit în încercarea de a salva vânzările în scădere ale companiei, relatează Euronews.
Comentariile noului CEO Starbucks cu privire la politica actuală a afacerii au avut legătură în special cu pierderile înregistrate în anul fiscal 2024. Acesta a declarat că veniturile companiei au scăzut cu 3% la 9,1 miliarde de dolari (aproximativ 8,15 miliarde de euro) în perioada iulie-septembrie, deoarece traficul de clienți a încetinit în SUA și China. Pentru întregul an, Starbucks a declarat că veniturile sale au crescut cu mai puțin de 1%, la 36 de miliarde de dolari (aproximativ 33,6 miliarde de euro). Starbucks a publicat săptămâna trecută veștile financiare proaste și a declarat că va suspenda orientările financiare pentru anul fiscal 2025 pentru a-i oferi lui Niccol timp să evalueze afacerea.
„Trebuie să facem să fie mai ușor pentru clienții noștri să obțină o ceașcă de cafea”, a declarat Brian Niccol în prima sa conferință telefonică cu investitorii din septembrie 2024.
Niccol a spus că aproximativ jumătate din tranzacțiile companiei sunt finalizate în patru minute sau mai puțin. El dorește să se concentreze și asupra blocajelor care nu țin doar de servirea cafelei, de la personalul necorespunzător în perioadele de vârf la cuptoarele lente. Această metodă ajută la identificarea cafenelelor cu probleme.
Niccol a declarat că Starbucks va începe cu un serviciu mai rapid la tejghea, urmat de comenzi mobile și comenzi drive-thru. Dar a mai spus și că își dorește să reducă din meniul de mâncare și băutură, astfel încât barista să se poată concentra pe a face mai puține lucruri în mod constant.
Primul care va fi eliminat: băuturile cu infuzie de ulei de măsline Oleato de la Starbucks, care vor fi eliminate din majoritatea localurilor începând cu începutul lunii noiembrie. Acestea vor fi încă disponibile în unele locații din Italia, Japonia și China.
Decizia rupe legătura cu Howard Schultz, liderul vechi al Starbucks, care a venit cu ideea Oleato după ce a vizitat un producător de ulei de măsline din Sicilia. Schultz a numit băutura o „idee revoluționară” atunci când a introdus-o în Italia la începutul anului 2023. Aceasta a fost pusă în vânzare în SUA la începutul acestui an.
Niccol a mai spus că procesul de personalizare a băuturilor ar trebui să fie mai simplu. În prezent, compania oferă o multitudine de modalități de a personaliza fiecare băutură, ceea ce îi derutează pe clienți și uneori îi obligă pe barista să prepare o băutură într-un mod mai puțin ideal.
Miercuri, Starbucks a făcut o primă încercare de a simplifica procesul de personalizare, anunțând că nu va mai percepe taxe suplimentare pentru utilizarea băuturilor fără lapte în băuturile sale. Începând cu 7 noiembrie, când urmează să fie introdus meniul de sărbători al Starbucks, clienții vor putea alege lapte de soia, lapte de ovăz, lapte de migdale sau alte sortimente fără costuri suplimentare.
Starbucks a declarat că înlocuirea laptelui cu un lapte vegetal este a doua cea mai solicitată personalizare în magazinele sale, după adăugarea unei doze de espresso. CEO-ul Starbucks a declarat că va reduce numărul de cafenele noi și de renovări planificate pentru anul viitor pentru a avea timp să ia în considerare o reproiectare a magazinelor.
„Vreau să simțiți că ați intrat într-un spațiu special”, a spus mai declarat acesta.
Niccol a declarat că este esențial ca Starbucks să redevină cafeneaua comunitară care era odată. Cafenelele vor aduce în atenția clienților căni din ceramică pentru clienții din magazin și pixuri Sharpie pentru ca barmanii să poată scrie un mesaj pe comanda unui client. De asemenea, magazinele vor avea scaune mai confortabile și zone separate pentru ridicarea comenzilor mobile.