Producătorul de automobile de lux Jaguar Land Rover și compania de inteligență artificială Nvidia au anunțat că vor colabora pentru a dezvolta „creierul computerizat” al modelelor Jaguar și Land Rover care vor fi lansate în 2025 și ulterior.
Companiile nu au dezvăluit termenii financiari ai acordului lor multianual. Colaborarea este o victorie importantă pentru efortul Nvidia Corp de a-și extinde acoperirea în industria auto, bazându-se pe baza sa în jocuri, inteligență artificială și cipuri și software de mare putere utilizate în servere, scrie Reuters.
Celor de la Jaguar Land Rover, parteneriatul cu Nvidia le oferă un aliat bine finanțat, în timp ce încearcă să ajungă din urmă Tesla și alți rivali de pe piața vehiculelor de lux într-o „cursă înarmărilor” cu tehnologie digitală.
„Acum putem accelera software-ul nostru pentru vehicule”, a declarat Francois Dossa, directorul executiv pentru strategie al JLR.
În colaborare cu inginerii Nvidia, Jaguar Land Rover intenționează să dezvolte vehicule care să se poată conduce singure în anumite condiții, să parcheze autonom și să ofere șoferilor mai multe informații și funcții bazate pe software, spun companiile. Noile Jaguar vor fi actualizate – așa cum sunt vehiculele Tesla astăzi.
Jaguar Land Rover a încheiat un acord anterior cu unitatea Waymo a Alphabet pentru a implementa tehnologia de conducere autonomă. Dossa a spus că colaborarea Waymo s-a limitat la SUV-ul electric Jaguar I-PACE. Alianța Nvidia acoperă toate modelele Jaguar și Land Rover care vor fi lansate începând cu 2025.
Tehnologia Nvidia va acționa ca creierul și sistemul nervos al vehiculelor Jaguar Land Rover începând cu 2025, a declarat vicepreședintele Nvidia pentru automobile, Danny Shapiro.
Nvidia a anunțat luna trecută acorduri cu mai multe mărci chineze de vehicule electrice. Compania a declarat că are 8 miliarde de dolari în afaceri auto rezervate în următorii șase ani.
Jaguar Land Rover, o subsidiară a companiei indiene Tata Motors se luptă cu creșterea costurilor și penuria de semiconductori. Compania a raportat un profit scăzut înainte de impozitare pentru trimestrul încheiat pe 31 decembrie, iar Tata Motors a raportat o pierdere trimestrială mai mare decât se aștepta.