NY Times: Amazon ar plănui să concedieze circa 10 mii de angajați / Sunt cele mai mari reduceri de personal din istoria companiei

G4Media nov. 14, 2022 0 comentarii
Amazon

Compania miliardarului Jeff Bezos, Amazon, ar urma să concedieze până la 10.000 de angajați, anunță New York Times. Reducerile ar urma să înceapă chiar din această săptămână, au declarat persoane care au cunoștință despre acest subiect, adică cele mai mari reduceri de personal din istoria companiei.

Reducerile se vor concentra pe organizația de dispozitive a Amazon, inclusiv pe asistentul vocal Alexa, precum și la divizia sa de retail și în domeniul resurselor umane, au declarat persoanele, care au vorbit sub rezerva anonimatului deoarece nu au fost autorizate să vorbească public.

Numărul total de disponibilizări rămâne fluid. Dar dacă se menține în jurul a 10.000, ar reprezenta aproximativ 3% din angajații corporativi ai Amazon și mai puțin de 1% din forța sa de muncă globală de peste 1,5 milioane de angajați, care este compusă în principal din muncitori cu ora.

Reducerea planificată de Amazon în timpul sezonului critic al cumpărăturilor de sărbători – când compania apreciază în mod obișnuit stabilitatea – arată cât de rapid a exercitat presiunea economiei globale înrăutățite asupra sa pentru a reduce afacerile care au avut un personal excedentar sau care au oferit rezultate insuficiente timp de ani de zile.

Amazon ar deveni, de asemenea, cea mai recentă companie de tehnologie care concediază lucrători, pe care până de curând se lupta să-i păstreze.  

Schimbarea modelelor de afaceri și economia precară au declanșat disponibilizări în întreaga industrie tehnologică. Elon Musk a înjumătățit luna aceasta numărul de angajați ai Twitter, după ce a cumpărat compania, iar săptămâna trecută, Meta, compania mamă a Facebook și Instagram, a anunțat că concediază 11.000 de angajați, aproximativ 13% din forța sa de muncă. Lyft, Stripe, Snap și alte firme de tehnologie au concediat, de asemenea, angajați în ultimele luni.

Brad Glasser, un purtător de cuvânt al Amazon, a refuzat să comenteze.

Pandemia a produs cea mai profitabilă epocă înregistrată de Amazon, în condițiile în care consumatorii s-au îndreptat către cumpărăturile online și companiile către serviciile sale de cloud computing. Amazon și-a dublat forța de muncă în doi ani și și-a canalizat câștigurile în expansiune și experimentare pentru a găsi următoarele lucruri importante.

Dar, la începutul acestui an, creșterea Amazon a încetinit până la cea mai mică rată din ultimele două decenii, pe măsură ce avântul dat de pandemie a încetinit. Compania s-a confruntat cu costuri ridicate din cauza deciziilor de a investi excesiv și de a se extinde rapid, în timp ce schimbările în obiceiurile de cumpărături și inflația ridicată au afectat vânzările.

 

Sursa: G4Media.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *