O companie franceză a cumpărat şantierul naval din Giurgiu

vapor marinari port mare pexels sursa foto: Pexels

Grupul naval breton Piriou îşi continuă dezvoltarea pe plan internaţional, de astă dată prin achiziţionarea de şantiere navale în România –  la Giurgiu, transmite publicația franceză Le Telegramme, citată de Rador. Situat la sud de Bucureşti, pe malul Dunării, șantierul ATG Giurgiu are 300 de angajaţi şi poate construi nave de pană la 120 de metri lungime şi 3.000 de tone. Cargouri, drage, remorchere, barje.

Din 2002, a produs peste 100 de nave complete sau carene subcontractate de la alte şantiere. Printre care Piriou, căruia Giurgiu i-a furnizat în ultiimii ani structuri metalice şi a realizat carena feribotului Breizh Nevez (2018). În afara acestui şantier, grupul breton va investi într-un doc de andocare plutitor situat în portul Constanţa, legat de Giurgiu pe cale fluvială.

O piaţă devenită ultra-concurenţială

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Cu această achiziţie, Piriou înţelege să răspundă dezvoltării mari a carnetului său de comenzi, care cuprinde numeroase nave civile şi militare ce trebuie livrate până în 2030. Un volum pe care şantierele bretone nu îl pot asigura singure. Mai curând decât să subcontracteze pe termen lung unor terţi, grupul a ales să dispună în Europa de Est de propriul instrument industrial şi, în acest fel, să deţină tot lanţul de construcţie. Acest lucru îi va permite şi să repatrieze o parte a activităţii pe care o încredinţase anterior Vietnamului şi să-şi întărească global capacităţile şi competitivitatea pe o piaţă devenită ultra-concurenţială.

Totuşi, nu există niciun motiv de îngrijorare pentru activitatea din Franţa, dă asigurări Vincent Faujour, preşedintele Piriou, într-un interviu acordat pentru “Mer et Marine”. “Păstrăm în Bretania studiile, achiziţiile şi o producţie importantă. Pentru asta, trebuie să ştim să împărţim inteligent încărcătura şi contractele în funcţie de condiţiile economice. Obiectivul este de a ne baza pe diferitele noastre capacităţi pentru a fi supli şi reactivi, beneficiind global de un model economic competitiv. Concarneau îşi va păstra tot kmow-how-ul în construcţie şi facem eforturile necesare pentru a menţine competenţele”, explică Vincent Faujour.

Potrivit lui: “Trebuie găsit echilibrul corect şi cred că vom reuşi, deoarece nu reducem efectivele în Franţa, dimpotrivă. Continuăm să ne dezvoltăm creând de exemplu 1.500 m² de birouri în plus la Concarneau. Este dovada, cred, că acest model e bun”.

Traducere Rador: Gabriela Sîrbu / sursa foto: Pexels

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: