O gospodărie cheltuie anual 111 lei cu serviciile poștale – studiu ANCOM / Cât de mulțumiți sunt clienții de serviciile poștale din România

cumparaturi livrare mancare plata card foto pexels-norma-mortenson

Circa 65% dintre respondenți la un studiu derulat de Autoritatea din Comunicații au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, satisfacția generală fiind de 8,2 din 10.

„Conform unui studiu de piață al ANCOM, 65% dintre respondenți au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, satisfacția generală cu privire la acest tip de servicii fiind de 8,2 puncte din maxim 10. În același timp, 71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni, 28% făcând cumpărături online de câteva ori pe lună. Acest studiu vine în contextul în care, pe fondul pandemiei, rețelele poștale au funcționat în anul 2020 la capacitate maximă, satisfacția utilizatorilor fiind un instrument important de orientare și calibrare atât pentru furnizorii de servicii poștale, cât și pentru Autoritate, în calitatea să de reglementator al acestei piețe”, a declarat astăzi Eduard Lovin, vicepreședintele ANCOM, în cadrul celei de-a 8-a ediții a Forumului Român de Servicii de Curierat și Servicii Poștale.

Principalele rezultate ale studiului

Dintre respondenții inițiali, 26% au folosit serviciile poștale în calitate de expeditor, iar 62% în calitate de destinatar. În cadrul utilizatorilor de servicii poștale, cele mai cunoscute servicii poștale sunt cele având ca obiect coletele poștale, cu o notorietate de 97%, urmate de corespondență – 91% notorietate.

71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni, mai mulți în mediul urban (75%) decât în rural (65%).

28% dintre utilizatorii de servicii poștale au făcut, de regulă, chiar mai multe achiziții online într-o lună.

Astfel, costul mediu de livrare din magazinele online naționale a fost de 26 lei, respondenții declarând că 13% dintre livrări au fost gratuite. Conform studiului comandat de ANCOM, o gospodărie a cheltuit aproximativ 111 lei cu serviciile poștale utilizate pe parcursul a 12 luni.

Marea majoritate a respondenților preferă că livrarea trimiterilor poștale să fie efectuată la domiciliu/serviciu (82%). Pentru 42% momentul livrării le este indiferent, însă 52% preferă ca livrarea să fie realizată de luni până vineri, în intervalul orar 9-17. Numai 3% dintre utilizatori ar fi de acord să plătească un cost suplimentar pentru mărirea intervalului de livrare între orele 8-20 sau în zilele de sâmbătă.

Satisfacția generală a utilizatorilor față de serviciile poștale utilizate în ultimele 12 luni a fost de 8,2 puncte din maximul de 10 posibile, iar în cazul celor având ca obiect coletele poștale satisfacția a fost de 8,5 puncte.

Principalele criterii în funcție de care expeditorii de trimiteri poștale (colete sau corespondență) au ales furnizorii sunt calitatea serviciilor, tarifele practicate și siguranța trimiterilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *