„O recesiune mondială”: Gigantul FedEx anunță rezultate sub așteptări, amânarea angajărilor și planuri de închidere a birourilor. Scădere cu 20% pe bursă / CEO-ul susține că dificultățile companiei sale sunt o „reflectare” a unei încetiniri globale

FedEx Express_International Connect Plus (FICP)

Urmează o recesiune mondială? Economiștii și băncile de investiții au avertizat de-a lungul anului 2022 că economia mondială încetinește sub povara inflației persistente și a majorărilor de dobândă ale băncilor centrale. Dar acum, directorii marilor companii încep să vadă dovezile acestei încetiniri direct în afacerile lor – și, ca urmare, își reduc previziunile privind câștigurile, scrie Fortune.

Joi, FedEx a devenit cel mai recent gigant corporatist care a tras un semnal de alarmă. Vineri, acțiunile companiei de transport maritim s-au scufundat cu peste 20%, după ce aceasta și-a retras previziunile pentru întregul an și a prezentat rezultate preliminare mai slabe decât se aștepta, invocând scăderea volumului de transport la nivel mondial.

Iar într-un interviu acordat CNBC, CEO-ul Raj Subramaniam a fost întrebat dacă economia globală se îndreaptă spre o „recesiune mondială”. Răspunsul său a fost un avertisment dur pentru investitori: „Cred că da; aceste cifre nu sunt de bun augur”.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Asistăm la o scădere a volumului în fiecare segment din întreaga lume”, a adăugat Subramaniam. „Așa că, în acest moment, presupunem pur și simplu că condițiile economice nu vor fi bune.”

Directorul general a declarat că FedEx va intra acum în „modul de gestionare a costurilor” pentru a face față scăderii veniturilor și creșterii cheltuielilor din cauza inflației. Și, într-un avertisment deosebit de înfricoșător pentru Wall Street, a adăugat că rezultatele slabe ale companiei sale sunt „o reflectare a afacerilor tuturor celorlalți”.

Un trimestru întunecat

FedEx ar fi trebuit să raporteze săptămâna viitoare rezultatele primului trimestru fiscal, dar compania a decis să emită mai devreme comunicatul.

Acest tip de anunțare anticipată a veniturilor se face de obicei atunci când rezultatele financiare reale ale companiilor nu corespund previziunilor pe care le-au dat anterior investitorilor, când au fost făcute achiziții sau când conducerea dorește să dea un avertisment Wall Street-ului. Iar joi, asta au primit investitorii de la FedEx.

Pentru primul trimestru fiscal care s-a încheiat la 31 august, FedEx a înregistrat un profit pe acțiune de 3,44 dolari, comparativ cu estimarea de consens a analiștilor de 5,14 dolari, potrivit datelor FactSet. Veniturile au fost, de asemenea, ușor sub estimările de consens, la 23,2 miliarde de dolari, față de 23,6 miliarde de dolari.

Compania a declarat într-un comunicat de presă după rezultatele slabe că va fi nevoită să își consolideze operațiunile pentru a se adapta noului mediu economic, mai dificil, pe viitor. Aceasta include planuri de închidere a 90 de sedii de birouri, reducerea cheltuielilor de capital cu 500 de milioane de dolari în următorul an, amânarea angajărilor și reducerea frecvenței zborurilor.

Conducerea FedEx a precizat că volumele de marfă au scăzut dramatic, deoarece tendințele economice globale „s-au înrăutățit semnificativ” în ultimele luni. Afacerile celor doi clienți principali ai gigantului de transport maritim, Walmart și Target, au fost, de asemenea, mai mici decât se așteptau în trimestrul din august, în condițiile în care retailerii continuă să se confrunte cu o scădere a veniturilor pe fondul unei nepotriviri a stocurilor cauzată de schimbarea tendințelor de consum după pandemie.

„Ne ocupăm rapid de acest „vânt din față”, dar având în vedere viteza cu care s-au schimbat condițiile, rezultatele din primul trimestru sunt sub așteptările noastre”, a declarat Subramaniam într-o declarație după publicarea rezultatelor. „Deși această performanță este dezamăgitoare, accelerăm în mod agresiv eforturile de reducere a costurilor și evaluăm măsuri suplimentare pentru a spori productivitatea, pentru a reduce costurile variabile și pentru a implementa inițiative de reducere a costurilor structurale”, a precizat el.

Ca urmare a acestei încetiniri, FedEx prevede acum un profit ajustat pe acțiune pentru al doilea trimestru fiscal de 2,75 dolari, față de estimările consensuale de 5,47 dolari, potrivit FactSet. Iar conducerea a adăugat că se așteaptă la venituri cuprinse între 23,5 și 24 de miliarde de dolari în următorul trimestru, față de estimările consensuale de 24,9 miliarde de dolari.

Reacția Wall Street

Analiștii de pe Wall Street s-au grăbit să-și reducă previziunile pentru acțiunile FedEx după anunțul de dinaintea rezultatelor și perspectivele slabe.

Analistul de cercetare Adam Roszkowski de la Bank of America a retrogradat acțiunile FedEx de la rating de „cumpărare” la „neutru” și a redus ținta de preț de la 275 de dolari pe acțiune la doar 186 de dolari, într-o notă de vineri.

Analistul a precizat că a retrogradat gigantul de transport maritim în principal din cauza „mediului macroeconomic în scădere rapidă” și a „efectului de levier operațional ridicat” al companiei – sau a costurilor fixe ridicate, ceea ce înseamnă că FedEx trebuie să obțină venituri consistente pentru a obține profit și este mai afectată de scăderile vânzărilor. În plus, compania deține o datorie pe termen lung de aproximativ 20 de miliarde de dolari, astfel că are cheltuieli semnificative cu dobânzile.

De asemenea, UBS și-a redus vineri prețul țintă pentru acțiunile FedEx de la 308 la 232 de dolari, analiștii susținând că blocajele COVID, slăbiciunea economică din Asia și problemele operaționale din Europa au fost principalii factori care au dus la rezultatele slabe ale firmei în ultimul trimestru.

Aceștia au recunoscut, totuși, că problemele FedEx ar putea fi un semnal al unei încetiniri economice mai globale, evidențiată de reducerea volumelor de transport aerian internațional, dar au remarcat că UPS a organizat recent un mic dejun pentru analiști pe 6 septembrie, în cadrul căruia și-a menținut previziunile pentru întregul an, astfel încât aceasta ar putea fi o problemă mai specifică companiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: