Aproximativ cincizeci de produse de uz curent vor fi oferite la prețuri de cost în supermarketurile din Franța, transmite LeFigaro.fr. Coșul antiinflație prevăzut “din martie pentru trei luni”, anunță Olivia Grégoire, ministrul însărcinat cu Comerțul.
În timp ce discuțiile sunt încă în curs de desfășurare cu marii retaileri, ministrul însărcinat cu Comerțul a anunțat luni dimineață punerea în aplicare a coșului antiinflație din martie, timp de trei luni.
Concret, un număr de “puțin de cincizeci” de produse de zi cu zi vor fi oferite la preț de cost – față de douăzeci de produse declarate în urmă cu două săptămâni – pentru a atenua efectele inflației.
Printre aceste produse se vor număra carnea, produsele lactate, produse de igienă, dar și produse proaspete și bio, a indicat Olivia Grégoire pe Europe 1 . Fiecare firmă va alege referințele propuse, dar va trebui să se găsească echivalențe. De exemplu, dacă un grup include o carne albă, concurenții săi vor trebui să facă același lucru.
Punerea în aplicare a acestui coș antiinflație va trece prin angajamente voluntare ale mărcilor și nu prin dispoziții legislative sau de reglementare.
La 16 ianuarie, Jacques Creyssel, de la Federația de comerț și distribuție, a declarat că “nu a primit nicio propunere din partea guvernului în acest stadiu, ci doar un mesaj prin care ne întreba dacă suntem pregătiți să participăm la o reuniune de lucru pe această temă”. “Am spus că am fost de acord să lucrăm, fără a spune că am fost de acord cu o propunere. În acest stadiu, nu avem nicio poziție cu privire la o propunere pe care nu o cunoaștem”, a adăugat acesta.