Amsterdam a fost de-a lungul timpului extrem de tolerant față de drogurile recreative, alcool și sex, ceea ce a atras turiștii. Însă odată cu restricțiile provocate de pandemie, mulți localnici au descoperit că lipsa vizitatorilor zgomotoși este o adevărată gură de aer, scrie CNN.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Încântați de atmosfera calmă a centrului istoric pustiu și de canalele navigabile pitorești, locuitorii au simțit că și-au „recuperat” secțiuni ale orașului pe care le evitaseră ani la rând. Acum nu sunt convinși că vor să le mai dea înapoi turiștilor.

„Amsterdam are nevoie de turiști, fără ei muzeele și restaurantele noastre minunate nu ar supraviețui”, spune Nicola Theobald, care locuiește în centrul orașului de 30 de ani. Cu toate acestea, ea spune că „a fost o binecuvântare” perioada pandemiei când ei nu au putut veni. „Nu mai există grupuri mari care se înghesuie în zona canalelor, vomitând din cauza băuturii și a drogurilor. Ne-am recuperat orașul și ne-a plăcut”, a precizat ea.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Într-adevăr, rezidenții din Amsterdam se luptă de ani de zile cu impactul turiștilor care provoacă zgomot excesiv, aruncă gunoaie și urinează în public. Chiar înainte de pandemie, localnicii se plângeau că orașul lor fusese transformat într-o „lume turistică Disney”.

Acum, văzând cum este să ai o viață liniștită, fără vizitatori agitați, autoritățile orașului sunt hotărâte să nu se mai întoarcă la acele vremuri. Așadar, au lansat o campanie turistică surprinzătoare pentru a încerca să repare reputația Amsterdamului de capitală a petrecerilor.

Așadar, deși turiștii sunt încurajați să viziteze în continuare orașul, deoarece restricțiile s-au mai atenuat, vizitatorilor agitați care intenționează să bea și să ia droguri li s-a spus explicit să stea departe.

Consiliul municipal a cheltuit 100.000 de euro pentru o campanie online, încurajând oamenii să viziteze patrimoniul cultural al orașului, avertizând în același timp „turiștii gălăgioși” și nerespectuoși că nu sunt bineveniți.

„Nu vrem să ne întoarcem la ceea ce am văzut înainte de pandemie, când mulțimile din cartierul roșu și zonele de divertisment ale orașului au provocat neplăcere locuitorilor”, se arată într-o declarație a consiliului municipal.

„Vizitatorii care respectă Amsterdamul și oamenii din Amsterdam au fost întotdeauna bineveniți și vor rămâne, desigur, așa. Vizitatorii care tratează rezidenții și patrimoniul nostru cu lipsă de respect nu sunt bineveniți. Mesajul pe care îl avem pentru ei este: nu veniți la Amsterdam”, potrivit declarației.

Scopul campaniei online este de a „stimula comportamentul dorit” în rândul turiștilor, spune Geerte Udo, director executiv al Amsterdam & Partners, agenția de promovare a orașului.

El spune că mesajul este simplu: „ești binevenit, dar te rog să bei înăuntru, folosește un pisoar și fii liniștit”.

„Nu vrem vizitatori care prezintă un comportament iresponsabil, fără respect pentru oraș și locuitorii săi”, adaugă Udo.