OpenAI a anunțat joi că testează o funcție de căutare, SearchGPT, care încorporează informații în timp real în produsul său ChatGPT, permițând robotului să răspundă la întrebările utilizatorilor cu informații și linkuri actualizate. Compania lucrează la adăugarea de noi puteri robotului său de inteligență artificială (AI), pe măsură ce încearcă să devanseze Google ca motor de căutare principal, scrie BBC.
Instrumentul este disponibil în prezent pentru un număr limitat de utilizatori din SUA.
Dar este de așteptat ca acesta să fie încorporat în cele din urmă în robotul ChatGPT al companiei, care a lansat valul de entuziasm cu privire la inteligența artificială atunci când a apărut pe scenă în 2022.
OpenAI, care este susținută de Microsoft, a introdus de atunci numeroase instrumente, inclusiv pentru codificare, realizarea de videoclipuri, analiza datelor și crearea de imagini.
Acesta a declarat că utilizatorii săi vor putea, de asemenea, să adreseze noului instrument de căutare întrebări de urmărire la interogările lor inițiale.
„Obținerea de răspunsuri pe web poate necesita mult efort, necesitând adesea mai multe încercări pentru a obține rezultate relevante”, a declarat compania în anunțul său.
„Credem că prin îmbunătățirea capacităților conversaționale ale modelelor noastre cu informații în timp real de pe web, găsirea a ceea ce căutați poate fi mai rapidă și mai ușoară.”
Analiștii susțin de mult timp că chatbot-urile cu inteligență artificială reprezintă viitorul căutării.
Aceasta este în prezent o afacere foarte profitabilă pentru Google, care s-a grăbit să adauge propriile sale instrumente bazate pe IA.
Alte companii care se ocupă de inteligența artificială urmăresc, de asemenea, produse de căutare, însă Google rămâne de departe jucătorul dominant, deținând peste 90% din piața globală.
Cu toate acestea, expansiunea inteligenței artificiale a ridicat probleme de mediu, din cauza cantității de energie pe care o consumă sistemele.
Modificările aduse modului în care motoarele de căutare răspund la interogări – oferind paragrafe conversaționale în loc să direcționeze utilizatorii către linkuri – au stârnit, de asemenea, îngrijorarea companiilor de știri, multe dintre acestea bazându-se pe traficul de căutare pentru audiență și venituri.
OpenAI a declarat că lucrează cu editorii, inclusiv Atlantic și News Corp, la noua sa funcție de căutare.
„Suntem dedicați unui ecosistem înfloritor al editorilor și creatorilor”, a declarat compania.
„În plus față de lansarea prototipului SearchGPT, lansăm, de asemenea, o modalitate prin care editorii pot gestiona modul în care apar în SearchGPT, astfel încât editorii să aibă mai multe opțiuni”.
Compania a mai fost dată în judecată pentru că ar fi „furat” conținut pentru a-și antrena sistemele, inclusiv de către New York Times.
De asemenea, a anunțat parteneriate cu unele publicații, inclusiv Associated Press.
OpenAI a declarat că societățile media ar putea fi în continuare prezentate în rezultatele lor, chiar dacă au refuzat să furnizeze materialul lor pentru a-și antrena modelul.