Toţi operatorii de transport de călători din regiunea Bucureşti – Ilfov vor fi obligaţi să investească în dezvoltarea serviciului cel puţin 1% din cheltuieli, informează Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI), conform Agerpres. De asemenea, peste 60% din cheltuielile cu formarea personalului trebuie să fie alocate pentru angajaţii care lucrează direct cu publicul. Operatorii vor putea achiziţiona doar autobuze prietenoase cu mediul.
Conform contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de transport de călători cu operatorii din Regiunea Bucureşti – Ilfov, semnat cu Societatea de Transport Bucureşti – STB SA, cu Serviciul Transport Voluntari – STV SA şi cu Ecotrans STCM SRL, sub sancţiunea amenzilor aplicate de TPBI, operatorii şi-au asumat anumite condiţii de calitate a serviciului oferit călătorilor.
Astfel, vehiculele vor fi igienizate permanent şi iluminate corespunzător în salonul călătorilor, iar programul de circulaţie va fi respectat cu stricteţe. Operatorii vor fi monitorizaţi cu atenţie şi vor fi sancţionaţi în cazul în care vor fi constatate nereguli. De asemenea, instalaţiile de climatizare ale vehiculelor care sunt dotate cu această utilitate trebuie să fie funcţionale, iar dacă aceasta se defectează în timp ce vehiculul este pe traseu, conducătorul acestuia are obligaţia de a anunţa imediat operatorul. “Dacă se constată că aerul condiţionat nu funcţionează din alte motive decât defectarea pe traseu, operatorul căruia îi aparţine vehiculul va fi sancţionat”, precizează sursa citată.
Pe de altă parte, operatorii vor avea obligaţia de a afişa în mijloacele de transport în comun atât indicativul vehiculului, cât şi adresa de email şi numărul de telefon unde călătorii să poată sesiza problemele apărute, pentru a fi soluţionate cât mai operativ.
În plus, toţi operatorii vor fi obligaţi să investească în dezvoltarea serviciului cel puţin 1% din cheltuieli. O altă obligaţie a operatorilor ar fi ca peste 60% din cheltuielile cu formarea personalului să fie alocate pentru angajaţii care lucrează direct cu publicul.
Totodată, prin noile prevederi contractuale, operatorii vor putea achiziţiona doar autobuze prietenoase cu mediul (de exemplu, electrice, hibrid sau cu combustibili alternativi sau cu combustibili fosili, dar cu respectarea normei de poluare cea mai recentă, în prezent de Euro 6).
“Cele mai drastice sancţiuni pe care TPBI le poate aplica celor patru operatori de transport sunt stabilite pentru situaţia în care vehiculele nu ies în traseu cu sistem funcţional de monitorizare prin GPS. Operatorii au obligaţia de a se asigura că toate vehiculele scoase pe trasee să aibă GPS-ul funcţional, pentru a fi monitorizate. TPBI încurajează publicul călător să semnaleze problemele observate în mijloacele de transport în comun şi îi asigură pe aceştia că reclamaţiile sunt luate în seamă şi se încearcă soluţionarea acestora, inclusiv prin aplicarea de sancţiuni către operatori, în conformitate cu prevederile din noile contracte semnate”, se menţionează în comunicatul citat.
Noile contracte de delegare a gestiunii serviciului de transport public de călători, alături de noua politică tarifară pentru toată Regiunea Bucureşti – Ilfov, vor intra în vigoare din data de 1 august.
Contractul parafat cu Societatea de Transport Bucureşti – STB SA, Serviciul Transport Voluntari – STV SA şi Ecotrans STCM SRL este valabil pentru o perioadă de zece ani, în timp ce în cazul Regio Serv Transport SRL, acesta va fi semnat pe aceeaşi perioadă, după ce va fi obţinut avizul din partea Consiliului Concurenţei.
TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorităţi publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înfiinţarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competenţă, conform Regulamentului CE 1370/2007.