Operatorul de call-center Computer Generated Solutions (CGS) România implementează o nouă soluție de inteligență artificială pentru analiza apelurilor prin speech analytics (analiza vorbirii), potrivit unui comicat de presă. Acest tool de inteligență artificială (AI – Artificial Intelligence) analizează apelurile din call center, oferind informații utile, în timp real, în procesul de îmbunătățire a customer experience, dar și de evaluare a performanței angajaților.
Potrivit companiei, analiza vorbirii folosește tehnologia AI pentru a asculta și analiza conversațiile realizate de către agenți în cadrul apelurilor vocale. În acest fel, cantități mari de date nestructurate pot fi analizate fără efort.
„Această automatizare are capacitatea de a identifica cuvintele și analizează tiparele audio pentru a detecta emoțiile, a monitoriza performanța agenților și pentru a evalua calitatea apelurilor. O tehnologie similară poate fi folosită pentru a analiza textul, iar combinația de analiză a vorbirii și a textului oferă organizației posibilitatea de a descoperi informații profunde care pot fi utilizate pentru a îmbunătăți interacțiunile viitoare sau pentru a avea un impact pozitiv asupra interacțiunilor cu clientul în timp real”, se transmite în comunicatul de presă.
„Pentru apelurile clienților, procesul începe cu o transcriere a unei conversații folosind tehnologia speech to text. Transcrierea este apoi analizată pentru a scoate la iveală lucruri precum subiectul (subiectele) conversației, stările emoționale, pauzele în conversație și conformitatea cu standardele de calitate, printre altele. Aceste informații pot fi prezentate ca un raport cu ajutorul căruia putem identifica oportunitățile în timp real”, a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.
Potrivit afirmațiilor sale, soluția de automatizare pentru analiza vorbirii este în curs de implementare pentru proiecte în mai multe limbi străine, inclusiv limba română.
„La nivel internațional, dar și local, CGS investește permanent în soluții inovatoare care au rolul de a ușura procesele interne, dar și de a oferi clienților analize mai exacte ce pot duce la creșterea calității serviciilor oferite”, a mai spus Vladimir Sterescu.
Compania transmite că noul tool integrat de CGS România ajută la colectarea feedback-ului din partea clienților, analizând ceea ce spun aceștia în cadrul apelurilor, fără a fi nevoie să se recurgă la formulare de feedback sau codarea specifică a task-urilor. De asemenea, noua soluție are capacitatea de a urmări evoluția stării apelantului în cadrul unui apel, cum ar fi felul în care a inițiat un client apelul și cum și-a modificat atitudinea, în mod pozitiv sau negativ, toate acestea fiind posibile prin analiza cuvintelor cheie folosite în discuție, dar și a tonalității vocii. Aceste informații pot ajuta compania să își îmbunătățească serviciile oferite.
„De asemenea, această automatizare oferă CGS România și o nouă perspectivă asupra analizei post-apel prin creștea numărului de apeluri monitorizate și revizuite, fără o suplimentare a personalului responsabil cu asigurarea calității convorbirilor”, potrivit informării de presă.
„Dacă până acum reușeam să analizăm aproximativ 15% din apeluri, manual, utilizarea automatizării va face posibilă ascultarea fiecărui apel, facilitând identificarea oportunităților și a problemelor, precum și evidențiind exemple de apeluri bine executate. De acum agenții vor putea să primească feedback în timp real, analiza vorbirii ajutând la îmbunătățirea continuă a acestora”, a încheiat Vladimir Sterescu.