În 2022, 6.000 de elevi, alături de profesorii lor coordonatori, au participat la activitățile din proiectele iTech Skills și Skills for Tech Jobs implementate de Junior Achievement (JA) România cu sprijinul unei companii de tehnologie, anunță organizatorii. A fost dezvoltat un nou modul digital de orientare profesională în domeniul tehnologic – Învață programare! –, adresat elevilor din clasele VII-XII.
În anul 2022, la noile ediții ale proiectelor educaționale iTech Skills – ediția a IV-a – și Skills for Tech Jobs – ediția a II-a –, implementate de Junior Achievement România cu sprijinul companiei Honeywell, au participat peste 6.000 de elevi și profesori din aproximativ 200 de școli din România, spun organizatorii. Elevii de gimnaziu și liceu au avut acces la resurse și activități educaționale la clasă și acasă, create pentru a dobândi noi cunoștințe și abilități digitale necesare pentru joburile viitorului, și au beneficiat de suportul consultanților voluntari ai companiei Honeywell.
„Activitățile din proiectul iTech Skills au venit în ajutorul elevilor pentru că au în programa școlară aplicația Scratch, iar exemplele oferite au constituit un suport puternic în dezvoltarea unor noi aplicații, plecând de la simplu la complex. Elevii au căpătat experiență în crearea de jocuri și scenarii pe diverse teme. Am înscris și la concursuri o parte dintre cele mai reușite aplicații create de elevi, pentru a le pune munca în valoare“, a transmis un profesor de la Școala Gimnazială „Profesor Nicolae Simache“, Ploiești, Prahova.
În proiectul Skills for Tech Jobs, aflat la cea de-a doua ediție și adresat elevilor din clasele VII-XII, au fost dezvoltate modulele Jobs in Tech și Învață programare!. Acestea, dar și interacțiunea cu voluntarii Honeywell, care le-au împărtășit elevilor din cunoștințele și experiențele lor profesionale, au permis participanților să poată analiza diferite opțiuni de carieră, spun organizatorii.
„Modulul Învață programare! m-a ajutat să am o nouă perspectivă asupra domeniului informaticii și a oportunităților de carieră pe care le oferă. Personal, consider că dețin deja o parte dintre abilitățile specifice meseriilor viitorului, cum ar fi creativitatea sau lucrul în echipă, iar parcurgând acest modul am avut ocazia să îmi dezvolt cunoștințele despre unele dintre cele mai cunoscute limbaje de programare“, a spus un elev în clasa a XI-a, de la Colegiul Economic „Virgil Madgearu“, București