OTP Bank România şi-a planificat în acest an investiţii de aproximativ 50 milioane de lei în IT şi digitalizare şi în îmbunătăţirea soluţiilor tehnologice existente, a anunțat banca, potrivit Agerpres.
“Pandemia a intensificat utilizarea serviciilor şi produselor digitale, iar alegerea tranzacţiilor şi operaţiunilor bancare online, în detrimentul celor care necesită folosirea cash-ului, a venit natural. În 2022 avem planificate noi investiţii de aproximativ 50 milioane de lei în IT şi digitalizare, precum şi în îmbunătăţirea soluţiilor tehnologice existente”, a declarat Constantin Mareş, director general adjunct OTP Bank România, Divizia Digital.
OTP Bank România anunţă totodată o creştere cu 75% a numărului de clienţi care au efectuat tranzacţii bancare prin intermediul serviciului de Internet Banking, OTPdirekt, în perioada 2020-2021, faţă de anul 2019.
Potrivit datelor OTP Bank, în ultimii doi ani, numărul utilizatorilor serviciului de Internet Banking s-a majorat cu 50%, iar valoarea tranzacţiilor online a crescut cu 31%.
De asemenea, în perioada analizată, s-a înregistrat o intensificare a gradului de utilizare a produselor şi serviciilor electronice OTP Bank, peste 26.000 de carduri fiind activate în aplicaţiile Apple Pay şi OTPay, serviciile de plăţi contactless cu telefonul mobil.
Cei mai mulţi dintre utilizatorii Internet Banking-ul au efectuat plăţi pentru achitarea utilităţilor, în general, sau alte obligaţii de plată din alte relaţii comerciale.
OTP Bank România este subsidiara OTP Group, o bancă universală cu o prezenţă în Europa Centrală şi de Est, care oferă soluţii financiare complete, fiind activă atât în segmentul retail, cât şi corporate.
Banca ocupă locul 9, după active, în clasamentul jucătorilor bancari din România, potrivit ultimelor date BNR. În România, membrii Grupului OTP sunt: OTP Bank România, OTP Consulting, OTP Leasing, OTP Asset Management, OTP Factoring, OTP Advisors şi Fundaţia OTP Bank România.