Sunt semne ale unei posibile înăspriri suplimentare a obiectivelor UE pentru emisiile de CO2 a mașinilor noi. După ce Comisia UE și-a prezentat propunerile în acest sens în iulie 2021, acum este rândul Parlamentului UE – și se pare că acesta a cerut obiective intermediare mai stricte până în 2035.
Potrivit diverselor relatări din presă, Jan Huitema, parlamentarul olandez responsabil de acest domeniu, și-a prezentat acum propunerile Comisiei de Mediu a Parlamentului. Interzicerea de facto a utilizării motoarelor cu ardere internă pentru mașinile noi din 2035 – oficial doar mașinile cu emisii de CO2 de 0 g/km pot fi înmatriculate de atunci – așa cum a cerut Comisia, va rămâne, dar obiectivele intermediare urmează să fie înăsprite în continuare, scrie electrive.com.
După cum se știe, Comisia UE a propus ca obiectivul de reducere în 2030 să fie stabilit la 55% față de 2021. Huitema cere însă o reducere de 75% și alte ținte intermediare: până în 2025, economiile ar trebui să fie de 25%. la sută, până în 2027, de 45%. Pentru vehiculele utilitare ușoare, emisiile de CO2 urmează să fie reduse cu 40% până în 2027 și cu 70% până în 2030, în drumul către obiectivul pentru 2035.
Nu există nicio confirmare oficială în acest sens din partea Parlamentului UE. Huitema însuși confirmă cel puțin pe Twitter că și-a prezentat propunerile Comisiei de Mediu a Parlamentului UE – dar nu oferă detalii.
Propunerile raportorului nu sunt obligatorii, dar formează baza pentru dezbateri ulterioare în Parlamentul European. Criticile la adresa propunerilor au apărut deja, de exemplu din partea lui Jens Giesecke, purtătorul de cuvânt al politicii de transport a partidelor politice germane CDU și CSU. Huitema a depășit ceea ce era necesar, a declarat Giesecke pentru ziarul german Frankfurter Allgemeine Zeitung. „Indiferent de toate ciclurile de inovare și investiții, sunt propuse noi obiective de flotă.”
În trecut, Parlamentul UE a avut tendința de a favoriza obiective mai stricte pentru industria auto. Cu toate acestea, Parlamentul trebuie să adopte propunerea Comisiei împreună cu Consiliul de Miniștri, organismul statelor UE. Unele țări s-au pronunțat deja împotriva propunerii Comisiei.
Independent de obiectivele politice de reducere a CO2 în transport, alte decizii importante vor fi luate pentru industria auto în următoarele săptămâni și luni la nivelul UE: în primăvară, Comisia UE intenționează să prezinte o propunere concretă pentru noile emisii Euro 7, reglementări, care trebuie să aducă specificații mai stricte pentru alți poluanți precum CO, NOx sau particule.
Având în vedere conversia în curs de desfășurare la mașini electrice, VDA critică semnificația standardului Euro 7: sunt necesare investiții extrem de mari pentru a economisi „ultimul procent din poluanți” – ceea ce nu mai merită, în perspectiva retragerii viitoare. a motoarelor cu ardere internă.