Parteneriatul Renault – Geely creşte implicarea miliardarului chinez Li Shufu în industria europeană

Li Shufu Geely Sursa foto: Volvocars.com

Decizia grupului francez Renault SA de a-şi combina activele din domeniul motoarelor cu combustie cu cele ale grupului chinez Geely aduce un alt constructor auto pe orbita lui Li Shufu, un miliardar chinez care a devenit un jucător important în procesul de restructurare a industriei auto europene pentru era vehiculelor electrice, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Renault şi Geely Holding Group, care la începutul acestui an a înfiinţat societatea mixtă Aurobay împreună cu constructorul suedez Volvo Car AB, vor da naştere unei companii cu venituri de 15 miliarde de euro. Societatea mixtă, deţinută în mod egal, va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto.

Tranzacţia cu Renault se adaugă unui şir de întreprinderi auto pe care Geely le are în Europa, care deţine de asemenea pachete de acţiuni la Aston Martin Lagonda Ltd., Mercedes-Benz AG şi marca Lotus.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Cu cât eşti mai mare, cu cât ai mai mulţi bani pentru a investi în noi invenţii şi tehnologii. Cel mai grav lucru care s-ar putea întâmpla ar fi ca industria să înceteze să mai dezvolte această tehnologie”, a declarat Michael Fleiss, director general la divizia suedeză a Aurobay, Powertrain Engineering Sweden.

Constructorii auto au început să îşi restructureze afacerile pentru a ţine pasul cu schimbările de amploare generate de tranziţia la vehiculele electrice şi un număr din ce în ce mai mare de producători au decis să îşi separe diviziile de vehicule electrice de cele care produc vehicule cu motoare pe combustie. Chiar dacă vânzările de vehicule electrice sunt în creştere puternică, automobilele echipate cu motoare pe combustie vor continua să fie vândute timp de mai mulţi ani.

Există însă unele obstacole care stau în calea societăţii mixte Geely-Renault. Renault şi Nissan, care au o alianţă veche de două decenii, şi în prezent negociază partajarea tehnologiei cu alţi jucători. Potrivit surselor din apropierea discuţiilor, este vorba de tehnologii în domeniul vehiculelor electrice dar şi în zone precum propulsoarele hibride şi sistemele de siguranţă.

Japonezii de la Nissan cred că există unele riscuri în planul directorului general de la Renault, Luca de Meo, de a combina operaţiunile din domeniul motoarelor cu combustie cu cele ale Geely şi vor să obţină asigurări că o serie de tehnologii importante vor fi protejate indiferent care va fi acordul încheiat cu constructorul chinez, au dezvăluit sursele citate de Bloomberg.

„Astăzi am semnat un acord non-angajant. Am început să discutăm un acord cu privire la proprietatea intelectuală. Continuăm discuţiile dar până acum nu a fost decis încă nimic”, a spus Michael Fleiss. Acesta a adăugat că noua societate mixtă, denumită Horse, va începe să analizeze o serie de detalii ce ţin de guvernanţă, utilizarea uzinelor şi locul unde va fi cartierul general.

„Nu avem în vedere disponibilizări dar ar putea să aibă loc o restructurare”, a mai spus Fleiss.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: