Parteneriatul Renault – Geely creşte implicarea miliardarului chinez Li Shufu în industria europeană

Li Shufu Geely Sursa foto: Volvocars.com

Decizia grupului francez Renault SA de a-şi combina activele din domeniul motoarelor cu combustie cu cele ale grupului chinez Geely aduce un alt constructor auto pe orbita lui Li Shufu, un miliardar chinez care a devenit un jucător important în procesul de restructurare a industriei auto europene pentru era vehiculelor electrice, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Renault şi Geely Holding Group, care la începutul acestui an a înfiinţat societatea mixtă Aurobay împreună cu constructorul suedez Volvo Car AB, vor da naştere unei companii cu venituri de 15 miliarde de euro. Societatea mixtă, deţinută în mod egal, va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto.

Tranzacţia cu Renault se adaugă unui şir de întreprinderi auto pe care Geely le are în Europa, care deţine de asemenea pachete de acţiuni la Aston Martin Lagonda Ltd., Mercedes-Benz AG şi marca Lotus.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„Cu cât eşti mai mare, cu cât ai mai mulţi bani pentru a investi în noi invenţii şi tehnologii. Cel mai grav lucru care s-ar putea întâmpla ar fi ca industria să înceteze să mai dezvolte această tehnologie”, a declarat Michael Fleiss, director general la divizia suedeză a Aurobay, Powertrain Engineering Sweden.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Constructorii auto au început să îşi restructureze afacerile pentru a ţine pasul cu schimbările de amploare generate de tranziţia la vehiculele electrice şi un număr din ce în ce mai mare de producători au decis să îşi separe diviziile de vehicule electrice de cele care produc vehicule cu motoare pe combustie. Chiar dacă vânzările de vehicule electrice sunt în creştere puternică, automobilele echipate cu motoare pe combustie vor continua să fie vândute timp de mai mulţi ani.

Există însă unele obstacole care stau în calea societăţii mixte Geely-Renault. Renault şi Nissan, care au o alianţă veche de două decenii, şi în prezent negociază partajarea tehnologiei cu alţi jucători. Potrivit surselor din apropierea discuţiilor, este vorba de tehnologii în domeniul vehiculelor electrice dar şi în zone precum propulsoarele hibride şi sistemele de siguranţă.

Japonezii de la Nissan cred că există unele riscuri în planul directorului general de la Renault, Luca de Meo, de a combina operaţiunile din domeniul motoarelor cu combustie cu cele ale Geely şi vor să obţină asigurări că o serie de tehnologii importante vor fi protejate indiferent care va fi acordul încheiat cu constructorul chinez, au dezvăluit sursele citate de Bloomberg.

„Astăzi am semnat un acord non-angajant. Am început să discutăm un acord cu privire la proprietatea intelectuală. Continuăm discuţiile dar până acum nu a fost decis încă nimic”, a spus Michael Fleiss. Acesta a adăugat că noua societate mixtă, denumită Horse, va începe să analizeze o serie de detalii ce ţin de guvernanţă, utilizarea uzinelor şi locul unde va fi cartierul general.

„Nu avem în vedere disponibilizări dar ar putea să aibă loc o restructurare”, a mai spus Fleiss.