Pasaj ,,mamut” la Roman peste DN 2 : Ministerul Transporturilor începe procedurile pentru exproprieri /UMB va termina în 2025 Autostrada Bacău-Pașcani care preia traficul de pe DN 2

DN 2 bariera Roman

Ministerul Transporturilor începe procedurile pentru exproprierile necesare proiectului ,,Pasaj Roman pe DN 2“, un pasaj mamut cu o lungime totală de 1795 metri (incluzînd bretele) peste liniile CFR, la ieșirea din Roman spre Suceava și Iași. Este un pasaj cu o valoare estimată la 76 milioane lei (finanțare europeană prin PT) cu licitație pentru execuție în curs de pregătire, dar o investiție care va fi dublată de lotul 2 al Autostrăzii Bacău-Focșani, lotul Trifești-Gherăești de 19 km. pe care UMB trebuie să-l termine în toamna anului viitor.

Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al pasajului de pe DN 2 peste liniile CFR a fost realizat în 2021 și 2022 de proiectantul NV Construct SRL. CNAIR a aprobat documentația tehnică în iunie 2023, iar Ministerul Transporturilor în septembrie 2023 prin Ordin al Ministrului Transporturilor. Va fi un pasaj suprateran cu o lungime considerabilă, aproape 1,8 kilometri la ieșirea din municipiul Roman, unde DN 2 intersectează liniile de cale ferată, iar trecerea la nivel este asigurată cu bariere, potrivit unui comunicat de presă CNAIR.

,,Pentru realizarea lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pasaj superior pe DN2, peste CF la Roman, km 332+961” indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost aprobaţi prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrului transporturilor și infrasctructurii nr. 1769/27.09.2023 și nu necesită modificări sau completări la data prezentei. În vederea realizării obiectivului de investiții este necesar a fi expropriată o suprafață de 283 mp teren, aferentă unui număr de 5 imobile proprietate privată. În acest sens, prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea declanșării procedurii de expropriere pentru un număr de 5 imobile proprietate privată având o suprafață de 283 mp. De asemenea, este necesară și o suprafață totală de 20.993 mp (teren și  construcții), reprezentând 5 imobile proprietate publică a statului,  precum și o suprafață de 911 mp (teren și construcții), reprezentând 6 imobile proprietate publică a unității administrativ-teritoriale.” – Nota de Fundamentare

Pasajul va avea o lungime de 308 metri, tablierul peste calea ferată 605 spre Iași 298 metri, iar lungimea rampelor 431 metri. Ca lungime (rampe și tablier) pasajul de pe DN 2 Roman poate fi comparat cu pasajul în proiectare pe lotul 1 al Autostrăzii A 0 Sud : un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești.

În memoriul tehnic este detaliat cu s-a calculat lungimea totală a pasajului :

,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 07.02.2024 Cererea de Finanțare pentru proiectul Constructie Pasaj superior pe DN 2, peste CF la Roman, km 332+961 in vederea in vederea acordării finantarii nerambursabile alocată prin Programul Transport, în cadrul RSO3.1_Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale Fondul de Coeziune: Prioritate: P1.Îmbunătățirea conectivității primare rutiere; Obiectiv specific 3.1 Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale Fond: Fondul de Coeziune; Operațiune: Investiții pentru realizarea unor secțiuni de infrastructură rutieră de mare viteză pe rețeaua primară- FC Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la sdezvoltarea pietei interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivul specific al proiectului:

  • Constructia unui pasaj superior pe DN 2, peste CF la Roman, km 332+961, cu lungimea de 1,795 metri.
  • Elaborare Proiect pentru Autorizarea lucrarilor de Construire si Proiect Tehnic de Executie

Valoarea totală a proiectului este de 76.802.552,89 lei și va fi finantat prin Programul Transport astfel: contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 25.844.020,50 lei, contributia proprie – 38.766.030,75 lei, diferenta pana la valoarea totala a proiectului reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA si anume 12.192.501,64 lei.” a transmis CNAIR.

Comentarii

  1. Eu nu inteleg de ce langa Roman, acest pol politico-economic-industrial de renume mondial are 5(cinci) noduri pe autostrada. Pe cand orase ca Bacaul, Buzau sau Focsani au cate trei fiecare.
    Serios? Ce baieti au cerut noduri acolo? Vantu?

    • Mai are Vântu putere de decizie sau legături cu cei care dețin puterea. Sau va băgați ca musca în……. calului .

      • eu am pus o intrebare! apartent sarcasmul nu este pentru toti. tu, pe de alta parte te bagi ca musca… cred ca esti si rea de muscă!

  2. Dupa finalizarea autostrazii peste acest pasaj vor mai trece doar localnicii.Doua sau trei masini pe ora.Oare nu ar trebui sa asteptam sa vedem cat trafic mai intra in Roman dupa preluarea traficului de tranzit preluat de autostrada

    • Depinde. Pe același principiu Băsescu spune că noi nu avem nevoie de autostrăzi căci nu avem trafic. Investitorii și firmele caută oportunități și transport. Romanul va avea investiții mari, care se vor lega la autostrada. Persoane care locuiesc în zona vor dori să facă naveta pe autostrada.

  3. E antieconomic si o risipa de resurse colosala!
    Oras electoral, fara industrie, muribund dpv economi, nu e nevoie de atatea megalomanii!😲😲

    • Ești cumva din zonă)?. Știi cumva ca romanul este oraș de tranzit, știi ca fix pe șoseaua cu pricina se înghesuie mii de mașini zilnic, deși șoseaua are doua benzi coada depășește 2 km zilnic.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.