CNAIR pregătește lansarea licitației pentru pasajul ,,mamut” pe DN 2 Roman-Suceava. Pistol : Proiectul pentru Autorizația de Construire este depus la Ministerul Transporturilor

DN 2 bariera Roman

Proiectul pentru Autorizația de Construire a Pasajului ,,mamut” de pe DN 2 Roman-Suceava este depus la Ministerul Transporturilor, iar după aprobare CNAIR va lansa licitația pentru construirea pasajului cu o lungime totală de 1795 de metri, a promis directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al pasajului de pe DN 2 peste liniile CFR a fost realizat în 2021 și 2022 de proiectantul NV Construct SRL, iar costul estimat al lucrării este de 76 de milioane lei din care finanțarea europeană nerambursabilă de 26 milioane lei prin Programul Transport (40 % finanțare europeană, restul de la Buget). CNAIR a aprobat documentația tehnică în iunie 2023, iar Ministerul Transporturilor în septembrie 2023 prin Ordin al Ministrului Transporturilor. Va fi un pasaj suprateran cu o lungime considerabilă, aproape 1,8 kilometri la ieșirea din municipiul Roman, unde DN 2 intersectează liniile de cale ferată, iar trecerea la nivel este asigurată cu bariere, potrivit unui comunicat de presă CNAIR. Segmentul DN 2 din zona municipiului Roman va fi dublat peste aprox. 2 ani de Autostrada Bacău-Pașcani (lotul 2 Trifești-Gherăești de 19 km.)

,,Indicatorii tehnico-economici sunt aprobaţi de la sfârşitul anului trecut, sursa de finanţare este asigurată prin fonduri europene. A fost depusă documentaţia tehnică la Ministerul Transporturilor pentru autorizaţia de construire iar după ce vom avea acest document, vom demara procedura de achiziţie pentru începerea lucrărilor”, a declarat directorul CNAIR, Cristian Pistol citat de publicația locală Roman24.ro

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Compania de Drumuri vrea să construiască un pasaj suprateran cu o lungime totală proiectată de 1795 metri pe DN 2 (E 85), la ieșirea din municipiul Roman spre Iași și Suceava și a depus solicitarea de finanțare pentru fonduri europene nerambursabile. Ar putea fi cel mai lung pasaj din România, o lungime totală proiectată comparabilă cu mega viaductul UMB care se construiește peste Siret și liniile CFR în proiectul Drumului Expres Brăila-Galați. Pasajul va avea o lungime de 308 metri, tablierul peste calea ferată 605 spre Iași 298 metri, iar lungimea rampelor 431 metri. Ca lungime (rampe și tablier) pasajul de pe DN 2 Roman poate fi comparat cu pasajul în proiectare pe lotul 1 al Autostrăzii A 0 Sud : un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești.

În memoriul tehnic este detaliat cu s-a calculat lungimea totală a pasajului :

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Acest pasaj este inutil. Odata cu finalizarea A7, 90% din traficul din Roman va fi preluat de autostrada, pasajul avand rol doar de a papa niste bani de la buget.

  2. Nu se intelege oportunitatea pasajului.
    Mai tehnic: la ce ajuta, se imbunatatesc conditiile de trafic, se intampla ceva in conditiile in care se dubleaza lucrurile cu A7?
    Pâna acum ce a pazit CNAIR-ul ăsta fantomă?😵

  3. Mda bătaie de joc. Pe o parte e bine ca se face. Pe alta parte nu e bine cantarit pentru ca va dubla autostrada. Pe termen lung e bine sa se separe intersecțiile cu căile ferate, dar sa faci o construcție mamut pt asa ceva…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.