Este nevoie de peste trei milioane de şoferi de camion la nivel mondial, iar această cifră ar urma să se dubleze în următorii cinci ani, potrivit unui raport publicat luni de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU), informează AFP, preluată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În total, 7% dintre posturile de şoferi de camion disponibile acum nu pot fi acoperite, este concluzia studiului, care a vizat 4.700 de societăţi de transport din 36 de ţări din Europa, Asia şi America. Penuria s-a agravat pe parcursul anului 2023 şi mai mult de jumătate dintre companii au avut probleme în a recruta şoferi calificaţi.

Totuşi, Europa şi SUA au avut mai puţin de suferit, pentru că inflaţia a provocat o diminuare a consumului şi, în consecinţă, şi a cererii de servicii de transport, susţine IRU.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Penuria de şoferi ar putea să se agraveze în următorii cinci ani, în special în China, Europa şi Turcia unde efectivele de şoferi îmbătrânesc şi sunt puţin şoferi de camion cu vârsta de până la 25 de ani care să preia ştafeta, ceea ce ar constitui o “bombă demografică”, subliniază IRU.

În 2028, ar putea exista un deficit de şapte milioane de şoferi de camion, ceea ce ar avea drept efecte o complicare a fluxurilor logistice şi creşterea costurilor cu transportul.

IRU solicită guvernelor să faciliteze şi să accelereze pregătirea de tineri în meseriile din transportul rutier, prin coborârea vârstei minime de intrare în această profesie, şi să finanţeze mai bine pregătirea profesională.

În plus, în condiţiile în care doar 6% dintre şoferii de camion erau femei în ţările cuprinse în acest studiu, feminizarea profesiei trebuie încurajată, potrivit IRU.

Însă atractivitatea acestei meserii este limitată de perioadele îndelungate care trebuie petrecute departe de casă precum şi de condiţiile dificile de muncă.