Penuria de şoferi de camion se agravează la nivel mondial, avertizează transportatorii

camion, camioane, autostrada Sursa foto: Pixabay / Sabine

Este nevoie de peste trei milioane de şoferi de camion la nivel mondial, iar această cifră ar urma să se dubleze în următorii cinci ani, potrivit unui raport publicat luni de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU), informează AFP, preluată de Agerpres.

În total, 7% dintre posturile de şoferi de camion disponibile acum nu pot fi acoperite, este concluzia studiului, care a vizat 4.700 de societăţi de transport din 36 de ţări din Europa, Asia şi America. Penuria s-a agravat pe parcursul anului 2023 şi mai mult de jumătate dintre companii au avut probleme în a recruta şoferi calificaţi.

Totuşi, Europa şi SUA au avut mai puţin de suferit, pentru că inflaţia a provocat o diminuare a consumului şi, în consecinţă, şi a cererii de servicii de transport, susţine IRU.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Penuria de şoferi ar putea să se agraveze în următorii cinci ani, în special în China, Europa şi Turcia unde efectivele de şoferi îmbătrânesc şi sunt puţin şoferi de camion cu vârsta de până la 25 de ani care să preia ştafeta, ceea ce ar constitui o “bombă demografică”, subliniază IRU.

În 2028, ar putea exista un deficit de şapte milioane de şoferi de camion, ceea ce ar avea drept efecte o complicare a fluxurilor logistice şi creşterea costurilor cu transportul.

IRU solicită guvernelor să faciliteze şi să accelereze pregătirea de tineri în meseriile din transportul rutier, prin coborârea vârstei minime de intrare în această profesie, şi să finanţeze mai bine pregătirea profesională.

În plus, în condiţiile în care doar 6% dintre şoferii de camion erau femei în ţările cuprinse în acest studiu, feminizarea profesiei trebuie încurajată, potrivit IRU.

Însă atractivitatea acestei meserii este limitată de perioadele îndelungate care trebuie petrecute departe de casă precum şi de condiţiile dificile de muncă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: