Clienții Mercedes-Benz se confruntă cu perioade de așteptare de peste un an pentru comenzile lor din cauza întreruperilor producției cauzate de lipsa de semiconductori, a declarat directorul executiv al Daimler, Ola Kallenius, unui ziar german într-un interviu.
`Cererea este uriașă la Mercedes-Benz și, în același timp, există limitări severe din păcate”, a spus el pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung. „Pentru unele modele, timpii de așteptare sunt mai mari decât ne-am dori, în unele cazuri peste un an”.
Kallenius a repetat o prognoză anterioară conform căreia problemele legate de furnizarea de cipuri care afectează producătorii de autovehicule din întreaga lume vor continua până în 2023, deoarece problemele structurale, precum și blocările induse de pandemie în țările-furnizor cheie persistă.
Recent, compania a preluat o participație de 33% în capitalul producătorului european de baterii Automotive Cells Company (ACC) pentru a extinde dezvoltarea și producția de celule și module de baterii performante de nouă generație. În acționariatul ACC mai sunt prezenți si Stellantis și TotalEnergies.
După cum a fost anunțat în iulie 2021, Mercedes-Benz va fi gata să devină complet electric până la sfârșitul deceniului – oriunde vor permite condițiile pieței.
Pentru a-și atinge obiectivul, compania are nevoie de o capacitate totală de producție a bateriei de peste 200 Gigawatt-oră până la sfârșitul deceniului și intenționează să construiască opt fabrici de baterii în întreaga lume.
În fine, Daimler a anunțat că nu mai planifică noi dezvoltări de mașini hibrid și se va concentra exclusiv electrice până la sfârșitul deceniului, nu numai motoarele cu combustie pură, ci și mașinile parțial electrificate au o dată de final fixă. Practic, Mercedes, brand dezvoltat de Daimler, renunța la orice intermediar între combustie și electric.